fbpx
wtorek, 16 kwietnia, 2024
Strona głównaŚwiatJaponia sfinansowała budowę metra w… Bangladeszu

Japonia sfinansowała budowę metra w… Bangladeszu

Za pieniądze z japońskiej pożyczki wybudowano pierwszą linię metra w Dhace, stolicy Bangladeszu.

Władze Bangladeszu od 2005 roku realizują plan mający na celu usprawnienie systemu transportowego całego kraju. Jego ważnym elementem jest budowa metra w stolicy. Właśnie otworzono pierwszą linię łączącą dzielnice Uttara i Motijheel. Na trasie ponad 20 kilometrów zaplanowano 16 stacji. Szacuje się, że będzie nią podróżować 60 tysięcy osób na godzinę. Metro pozwoli skrócić czas niezbędny obecnie na przemieszczenie się między dzielnicami z 2 godzin do 40 minut.

Koszt realizacji projektu sięgnął 3,3 mld dolarów. 75 proc. z tej kwoty pochodzi z pożyczki udzielonej Bangladeszowi przez Japońską Organizację Współpracy Międzynarodowej (JICA). Kredyt jest oprocentowany na symboliczne 0,01 proc.

Japonia już zapowiada, że na podobnych warunkach i przy takim samym udziale przekaże Bangladeszowi środki na kolejną linię metra w stolicy, której wykonanie ma pochłonąć 5,1 mld dolarów.

Dhaka, w której mieszka 22,5 mln osób jest jednym z najbardziej zatłoczonych miast świata. Do 2030 roku ma powstać w niej 6 linii metra i 100 stacji, które znacznie usprawnią komunikację. Badania ruchu ulicznego z 2017 roku wykazały, że średnia prędkość poruszających się po stolicy Bangladeszu pojazdów wynosiła 7 km/h i z każdym kolejnym rokiem jeszcze się zmniejszała.

asia.nikkei.com, japantoday.com

Jakub Klimkowicz
Jakub Klimkowicz
Specjalista ds. stosunków międzynarodowych oraz nowych technologii. Doświadczenie zdobywał, pracując zawodowo w największych polskich firmach działających na rynku rejestracji domen, hostingu i e-commerce. Autor kilkunastu tysięcy tekstów w internetowych serwisach informacyjnych.

INNE Z TEJ KATEGORII

35-godzinny tydzień pracy w Niemczech – jak reagują na to niemieckie firmy?

Nie tylko w Polsce, lecz także w Niemczech coraz częściej mówi się o skróceniu tygodnia pracy z 40 do 35 godzin. Po miesiącach negocjacji i wielu strajkach Deutsche Bahn zamierza spełnić żądanie Związku Maszynistów Niemieckich (GDL) odnośnie 35-godzinnego tygodnia pracy. Co sądzą o tym inne niemieckie przedsiębiorstwa?
5 MIN CZYTANIA

Ile kosztuje godzina pracy w Unii Europejskiej?

Eurostat opublikował dane na temat godzinowych kosztów pracy w poszczególnych państwach należących do Unii Europejskiej.
2 MIN CZYTANIA

Niemcy będą kontrolować, na co migranci wydają pieniądze

Władze Hamburga przestały wypłacać gotówkę ubiegającym się o azyl migrantom i zastąpiły ją doładowaniami określonych kwot na karty płatnicze.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Ile zarobią nasi wybrańcy do samorządów?

W ostatnich wyborach prawie 50 tysięcy kandydatów na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów uzyskało wymarzony mandat. Ile zarobią osoby, które będą nas reprezentować w samorządzie?
3 MIN CZYTANIA

Ile kosztuje godzina pracy w Unii Europejskiej?

Eurostat opublikował dane na temat godzinowych kosztów pracy w poszczególnych państwach należących do Unii Europejskiej.
2 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA