fbpx
poniedziałek, 17 czerwca, 2024
Strona głównaArchiwumKGHM zaprasza w podróż do przyszłości

KGHM zaprasza w podróż do przyszłości

Wyprawa w kosmos, zadania, zagadki i przygoda życia. KGHM Polska Miedź SA wystartował z nowym projektem edukacyjnym skierowanym do uczniów szkół technicznych i branżowych objętych programem „Kompetentni w branży”. Młodzi ludzie mogą wziąć udział w kosmicznej zabawie i poznać miedziowego giganta z zupełnie nowej strony.

Zmiany technologiczne i społeczne, jakich obecnie doświadczamy, w pewnym sensie wymuszają odpowiednie reakcje ze strony przedsiębiorstw. Szczególnie tych, które szczycą się mianem czempionów. Czwarta rewolucja przemysłowa i związana z nią transformacja cyfrowa wymaga więc odważnych zmian operacyjnych i mentalnych, dzięki którym firmy będą mogły odnaleźć się w nowej rzeczywistości i w pełni wykorzystać swój potencjał. Jednym z głównych warunków powodzenia w tej transformacji jest skuteczna Inwestycja w kapitał ludzki. Dlaczego? Kapitał ten traktowany jest przede wszystkim jako czynnik wytwórczy, ale też jest cennym źródłem wiedzy, która odpowiednio wykorzystana, decyduje o zdobywaniu, osiąganiu i utrzymaniu przewagi konkurencyjnej opartej na wiedzy. Aby jakość kapitału ludzkiego była na jak najwyższym poziomie, firmy idące z duchem czasu nie boją się inwestować w rozwój pracowników jako właścicieli indywidualnego kapitału ludzkiego. Szczególnie wiedza tych pracowników, zaliczana do aktywów niematerialnych, stanowić będzie zasób strategiczny firmy. Nie jest żadną tajemnicą, że osoby lepiej wykształcone, o wyższych kwalifikacjach, są lepiej przygotowane do podejmowania właściwych decyzji i lepiej interpretują wszelkiego rodzaju informacje.

Zawody przyszłości

Nowy projekt, do udziału w którym miedziowy koncern zachęca szkolną młodzież, jest częścią programu „Kompetentni w branży górniczo-hutniczej. KGHM – kluczowy partner w kształceniu zawodowym”, który funkcjonuje od 2018 r. Programem tym objętych jest 9 szkół technicznych i branżowych m.in. w Lubinie, Legnicy i Polkowicach. Placówki kształcą uczniów w zawodach istotnych z punktu widzenia przemysłu miedziowego. Program zakłada ścisłą współpracę na linii szkoła – koncern. Uczniowie mogą liczyć na merytoryczną pomoc pracowników spółki, są angażowani w różnorodne przedsięwzięcia rozwojowe, mają możliwość otrzymania stypendium naukowego oraz możliwość odbycia praktycznej nauki zawodu w formie miesięcznego stażu i zajęć praktycznych. Aktualnie w klasach patronackich jest ponad 1900 uczniów. Patronatem objętych jest 14 zawodów, a na potrzeby KGHM w jednej ze szkół otwarto nowy zawód operatora zespołu maszyn i urządzeń przeróbczych.

Co istotne, zawody, w których kształceni są uczniowie w szkołach patronackich KGHM, znajdują się na przygotowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki liście zapotrzebowania na pracowników na krajowym rynku pracy.

Miedziowy wszechświat

Z roku na rok rośnie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników w konkretnych technicznych branżach. Nie bez przyczyny mówi się, że zawody techniczne to zawody przyszłości. Takie, które mają łączyć człowieka z maszyną. Wielu ekspertów zwraca uwagę, że trendy na rynku pracy zmieniają się bardzo dynamicznie i nieuchronnie zmierzają w stronę automatyzacji. Nie zmienia to jednak faktu, że choć coraz więcej maszyn będzie mogło zastąpić nas w pracy, to przecież ktoś będzie musiał te maszyny obsługiwać i naprawiać. Dla osób o wysokich umiejętnościach technicznych atrakcyjnych ofert pracy z pewnością więc nie zabraknie. Z kolei firmy, które w odpowiednim czasie odważnie i skutecznie postawią na inwestycje w kapitał ludzki, wygrają w tym globalnym wyścigu. KGHM Polska Miedź SA m.in. dzięki programowi „Kompetentni w branży” wychodzi obu tym oczekiwaniom naprzeciw.

– Zapraszamy uczniów szkół patronackich do kolejnego wyjątkowego projektu. Chcemy, żeby uczestnicy z jednej strony poznali firmę i dowiedzieli się więcej o naszej działalności, a z drugiej strony, żeby wzmocnili swoje umiejętności i efektywność. Zawody techniczne to przyszłość, a wykfalifikowani i oddani pracownicy to dla nas dobro bezcenne – powiedziała podczas inauguracji projektu Magdalena Wróbel, Dyrektor Naczelny ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w KGHM Polska Miedź SA.

Nowy projekt rozpoczął się 11 lutego i potrwa do 11 czerwca. Na uczniów czeka kilkumiesięczna przygoda w wirtualnej przestrzeni, w bliźniaczym do ziemskiego układzie planetarnym (osiem planet, na każdej różne zadania związane z takimi obszarami jak: produkcja, tradycja, ekologia, BHP, aktywa zagraniczne, rozwój). Miedziowy wszechświat zapełniony zostanie w tym czasie tematami i zadaniami związanymi z KGHM. Uczestnicy będą wykonywać misje dotyczące m.in. wiedzy o inwestycjach spółki, o górniczych i hutniczych tradycjach oraz o samej produkcji miedzi. Każde zakończone zadanie premiowane będzie nagrodą (gadżetami KGHM, sprzętem multimedialnym, wizytami na oddziałach spółki). Uczestnicy projektu będą pracować na swój indywidualny wynik, ale również na wynik poszczególnych szkół. Najlepiej punktowane placówki na koniec roku szkolnego otrzymają dodatkową nagrodę od koncernu.

Monitory, notebooki i robot Dobot

Spółka wspiera stale rozwój i postępy naukowe swoich podopiecznych. Na początku lutego przekazała szkołom objętym patronatem KGHM w ramach programu „Kompetentni w branży” blisko 170 tys. zł na doposażenie sal i pracowni technicznych. Za te środki zakupione zostały m.in. monitory interaktywne, notebooki, projektory, tablety graficzne oraz specjalistyczne urządzenia, jak robot Dobot z widzeniem maszynowym do nauki robotyki, piec tyglowy, pompy oraz autotransformatory.

– KGHM, angażując się w program współpracy ze szkołami branżowymi, zakładał przede wszystkim podniesienie poziomu nauczania. Wsparcie dla placówek daje nam gwarancję, że uczniowie kształcą się na najwyższej klasy sprzęcie. Mamy pewność, że wszystko odpowiada technologiom stosowanym w koncernie – przyznaje Arleta Chorąży, Dyrektor Departamentu Efektywności Zawodowej Pracowników w KGHM.

MATERIAŁ PRZYGOTOWANY PRZY WSPÓŁPRACY Z KGHM POLSKA MIEDŹ SA

INNE Z TEJ KATEGORII

Dowiedz się, jak inwestują najlepsi! Zapraszamy na darmową konferencję Invest Cuffs 2024

Już 5 –6 kwietnia 2024 r. odbędzie się kolejna edycja Konferencji i Targów Invest Cuffs. Będzie to już dziesiąta odsłona wydarzenia, które corocznie przyciąga do Krakowa kilka tysięcy uczestników, mających możliwość wysłuchania wykładów prowadzonych przez niemal 200 prelegentów. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu i wspólnego tworzenia historii rynku inwestycyjnego.

Zapraszamy na 22. Międzynarodową Konferencję Baltic Management Development Association

W imieniu Zarządu BMDA, Collegium Prometricum oraz naszym – jako Patrona Medialnego wydarzenia, mamy zaszczyt zaprosić do udziału w 22. Międzynarodowej Konferencji BMDA (Baltic Management Development Association) pod hasłem „Mastering the Future: AI Impact on Business Models and Practice”. Konferencja odbędzie się w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku w dniach 25–26 kwietnia 2024 r.

Rola elektrowni szczytowo-pompowych w zielonej transformacji

Elektrownie szczytowo-pompowe to obecnie najbardziej dojrzała technologia magazynowania energii, charakteryzująca się niezwykle długim czasem eksploatacji. Przy rosnącym udziale źródeł wykorzystujących energię odnawialną, takich jak instalacje fotowoltaiczne, czy farmy wiatrowe, jednostki te mają coraz większe znaczenie w zielonej transformacji. W Młotach w Gminie Bystrzyca Kłodzka przygotowywany jest największy tego typu magazyn energii w Polsce.

INNE TEGO AUTORA

Demografia odporna na finansowe dopalacze. Dzieci to nie koszty, ale inwestycja kapitałowa

Centrum im. Adama Smitha szacuje, że koszt wychowania jednego dziecka w Polsce w roku 2024 (do osiągnięcia osiemnastego roku życia i według stanu na koniec poprzedniego roku) wyniósł 346 tys. zł (1602 zł miesięcznie), a dwójki dzieci wyniósł 579 tys. zł.
3 MIN CZYTANIA

Niemal połowa polskich dzieci między 15. a 18. rokiem życia pracuje [RAPORT]

Warsaw Enterprise Institute postanowił z okazji Dnia Dziecka zbadać, jak w praktyce wyglądają doświadczenia Polaków z pracą w wieku nastoletnim. Czy to powszechne zjawisko, czy może marginalne?
3 MIN CZYTANIA

Wskaźnik Bogactwa Narodów 2024. Sprawdź, na którym miejscu jest Polska

Warsaw Enterprise Institute opublikował IV edycję Wskaźnika Bogactwa Narodów, wyjątkowego Indeksu, który oprócz PKB mierzy także jakość wydatków publicznych. Brane są pod uwagę państwa należące do Unii Europejskiej i OECD. Miejsca na podium zajmują Irlandia, Szwajcaria oraz Norwegia, której w tym roku udało się wyprzedzić Stany Zjednoczone. Polska zajmuje dopiero 27. pozycję na 38 gospodarek i 18. pozycję w UE. Jest to wynik przyzwoity, ale nie zadowalający.
3 MIN CZYTANIA