fbpx
wtorek, 25 czerwca, 2024
Strona głównaKrajKonfederacja protestowała przed przedstawicielstwem UE. Ostre słowa posła Sośnierza

Konfederacja protestowała przed przedstawicielstwem UE. Ostre słowa posła Sośnierza

W sobotę o godz. 11.00 przed Przedstawicielstwem Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej w Warszawie rozpoczął się protest polityków Konfederacji przeciwko zakazowi sprzedaży aut spalinowych.

W proteście wzięła udział większość posłów Konfederacji. Niesiono transparenty z napisami takimi jak: „Mój silnik moja sprawa”, „Tak dla aut spalinowych” czy „Dość gnębienia kierowców”.

Podczas swojego wystąpienia w czasie protestu poseł Konfederacji Dobromir Sośnierz podsumował Unię Europejską i jej coraz to głupsze pomysły. Opowiedział, jak policja w jednym z brytyjskich miast – Gloucestershire, która posiada największą w Wielkiej Brytanii flotę pojazdów bezemisyjnych, zmaga się od pewnego czasu ze sporymi problemami. Elektryczne radiowozy, których używają na co dzień funkcjonariusze, rozładowują się w trakcie służby. Zamiast łapać przestępców i patrolować ulice, mundurowi jeżdżą po mieście w poszukiwaniu… wolnych ładowarek.

Poseł Sośnierz powiedział, że trzeba sobie najpierw przypomnieć, z kim rozmawiamy w tej sprawie:
– to są ludzie, którzy wierzą, że płeć sobie można wybrać;
– to są ludzie, którzy wierzą, że socjalizm działa;
– którzy wierzą w to, że potrzeba na przykład więcej kobiet na kutrach. Że potrzebne jest równouprawnienie na kutrach rybackich;
– to są ludzie, którzy nie zauważyli, że maseczki nie działają. Przez dwa lata.

– Więc trzeba z nimi rozmawiać na tym poziomie. Rozmawiamy z durniami. Tylko problem w tym, że niech oni sobie kupią myszki japońskie i na nich się uczą życia, a nie eksperymentują na nas – stwierdził polityk i zwrócił się do Komisji Europejskiej słowami: Droga Komisjo: idźcie być głupi gdzie indziej!

Przypomniał też wypowiedź Anny Moskwy, polskiej minister klimatu i środowiska, dwa dni przed tym, jak zgodziła się na to, żeby ten pomysł wszedł w życie: „Ani rynek, ani społeczeństwo nie jest na to gotowe, dopóki nie będziemy mieli na rynku aut, które mogą przejechać przykładowo 1000 km bez konieczności zatrzymywania się po drodze na 2 godziny, żeby doładować akumulatory. Społeczeństwo nie zaakceptuje takich pomysłów”.

– Od tych spiżowych słów parę godzin minęło i pani minister już zgodziła się nas sprzedać. Za co? To jest dobre pytanie – powiedział Sośnierz. – Z przykrością trzeba stwierdzić, że jesteśmy rządzeni albo przez durniów z UE, albo przez własnych zdrajców, którzy nas tym durniom sprzedają. Więc jeszcze raz: idźcie być głupi gdzie indziej!” – podsumował.

Z kolei poseł Artur Dziambor mówił, że jeżeli kiedykolwiek dojdzie do zastąpienia samochodów spalinowych samochodami elektrycznymi – tak jak doszło do zastąpienia powozów konnych – to może do tego dojść tylko na zasadach rynkowych.

– Zasady rynkowe są proste. Jeżeli klienci chcą kupować takie samochody, to powinni je kupować i powinni móc nimi jeździć. I tylko w ten sposób można doprowadzić do tego typu zmian. Żadna Unia Europejska, żaden Parlament Europejski, żadna Komisja Europejska, żaden rząd Prawa i Sprawiedliwości nie ma prawa wpłynąć na decyzje konsumenckie – podkreślił poseł Dziambor.

Unia Europejska wprowadza zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych od 2036 r. Zanim zakaz wejdzie w życie, samochody spalinowe będą opodatkowane i w dużym stopniu wykluczone z wjazdu do dużych miast. Kamienie milowe w KPO zakładają, że w 2024 r. wprowadzona zostanie opłata rejestracyjna od pojazdów emitujących spaliny, a w 2026 r. pojawi się stały podatek dla właścicieli takich pojazdów. W 2023 r. ma zostać wprowadzony system opłat za korzystanie ze wszystkich nowych autostrad i dróg ekspresowych. Do 2025 r. dojdzie do ustanowienia w największych miastach stref wyłącznie dla pojazdów niskoemisyjnych.

Zobacz także: Będziemy jeździć furmankami i chrustem grzać się przy ognisku

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Prawie co piąty Polak udostępnił dane osobowe w zamian za dodatkowe korzyści

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy 18 proc. Polaków udostępniło dane osobowe w zamian za dodatkowe korzyści. Najczęściej za stałą zniżkę lub jednorazowy rabat na produkty bądź usługi – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4 MIN CZYTANIA

Jak, gdzie i za ile Polacy planują wakacyjne wyjazdy w kraju

Czy z rodziną czy we dwoje, wyjedziemy na krótko, często więcej niż raz i raczej nad morze. Na noclegi chcielibyśmy wydać nie więcej niż 200 złotych za osobę za noc. Miejsce pobytu wybieramy starannie, przeglądając uważnie oferty wielu obiektów.
4 MIN CZYTANIA

Demografia odporna na finansowe dopalacze. Dzieci to nie koszty, ale inwestycja kapitałowa

Centrum im. Adama Smitha szacuje, że koszt wychowania jednego dziecka w Polsce w roku 2024 (do osiągnięcia osiemnastego roku życia i według stanu na koniec poprzedniego roku) wyniósł 346 tys. zł (1602 zł miesięcznie), a dwójki dzieci wyniósł 579 tys. zł.
3 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA