fbpx
wtorek, 21 maja, 2024
Strona głównaKrajKonfederacja w obronie kierowców

Konfederacja w obronie kierowców

Politycy Konfederacji stanęli w obronie kierowców, którzy są jedną z najbardziej prześladowanych grup społecznych w Polsce. Uderzają w nich m.in. wysokie ceny paliw i podwyżki mandatów. Dodatkowo rząd PiS zgodził się ostatnio na zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r.

Poseł Dobromir Sośnierz wskazał, że mamy obecnie do czynienia chyba z najbardziej nieprzyjaznym kierowcom rządem od dłuższego czasu i że jest to właściwie „otwarta wojna z kierowcami i z samochodami zarówno na szczeblu samorządowym, jak i na szczeblu centralnym”.

Zdaniem Sośnierza „jedną z takich kluczowych zmian na niekorzyść to podwyżka mandatów do drakońskich sum – grzywna wzrośnie z 5 do 30 tys. zł, pomimo że w Polsce spada liczba wypadków i ofiar na drogach”. Jego zdaniem jedynym celem tych zmian był cel fiskalny, podobnie jak przy stawianiu kolejnych fotoradarów, które „stawia się nie tam, gdzie jest niebezpiecznie, tylko tam, gdzie stoi znak nieadekwatny do sytuacji na drodze i jest powszechnie nieprzestrzegany”.

Piotr Czak-Żukowski z Ruchu Narodowego dodał do listy problemów kierowców wyjątkowo wysokie ceny paliw, które wzrosły także przez podwyżki podatków, których dokonał rząd PiS, wprowadzając opłatę emisyjną oraz dwukrotnie podwyższając opłatę paliwową, przez co „podatki stanowią ok. 50 proc. ceny paliwa na stacji”.

Czak-Żukowski odniósł się także do zgody rządu PiS na zakaz sprzedaży aut spalinowych do 2035 r., która nastąpiła niedawno na szczycie klimatycznym COP26 w Glasgow. – Takiego zobowiązania nie podpisała Francja czy Niemcy, pomimo że społeczeństwa ich są znacznie zamożniejsze – zauważył.

Dariusz Szumiło, prezes regionu dolnośląskiego Partii KORWiN wskazał, że jako przedsiębiorca ma dużo trudnych i ciężkich doświadczeń z rządowymi zmianami w prawie i „obawia się, że w tej chwili kierowcy będą mieli sporo problemów przy płatnych odcinkach autostrad, którymi zarządza GDDKiA”. Chodzi o zmiany w płatnościach na tych autostradach i fakt, że będą musieli płacić za nie przez słabo oceniane przez użytkowników rządowe aplikacje, które wykorzystują geolokalizację lub przez fizyczny zakup biletu, o czym ciężko znaleźć informację. – Wszystkie działania rządu są na ostatnią chwilę i stawiają obywateli w ciężkiej sytuacji – podsumował.

Jan Krysiak z Konfederacji Korony Polskiej dodał do listy kolejny problem, który dotknie z kolei polskie firmy transportowe. – Jeśli w życie wejdzie nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, która wdraża unijny Pakiet Mobilności, koszty działalności firm transportowych wzrosną o prawie 40 proc., z czego ucieszą się z pewnością ich francuscy lub niemieccy konkurenci – zauważył.

Krysiak przypomniał także o postulatach Konfederacji zawartych w Pakiecie Polskiego Kierowcy, który zakłada:

– wprowadzenie projektu ustawy „Tanie paliwo”,
– zniesienie podatku PCC od umowy kupna-sprzedaży auta,
– ubezpieczenie OC na kierowcę lub na pojazd,
– mniejsze opłaty za parkowanie,
– winiety zamiast bramek na autostradach.

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Polacy przestali się bać i pokochali… pożyczki

Banki, SKOK-i i firmy pożyczkowe od kilku miesięcy zbierają solidne żniwo. Polacy zadłużają się coraz szybciej i na coraz większe kwoty.
2 MIN CZYTANIA

Polacy należą do europejskich pracusiów

Od lat systematycznie rośnie w Unii Europejskiej odsetek pracujących osób w wieku produkcyjnym. Polska zajmuje w tym aspekcie jedno z czołowych miejsc w UE.
2 MIN CZYTANIA

Blisko 67 proc. Polaków odczuwa syndromy depresji. Ile traci na tym gospodarka?

Jak wynika z najnowszego raportu, obecnie 66,6 proc. dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z syndromów najczęściej kojarzonych z depresją. Autorzy badania ostrożnie szacują, że gospodarka traci na tym ok. 3 mld zł rocznie. I to wyliczenie zakłada tylko nieobecność w pracy osób doświadczających epizodów depresyjnych i zaburzeń depresyjnych nawracających.
5 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA