Nie wystarczy mieć dobrej jakości produkt – w sieci jest ogromna i rosnąca konkurencja. Chcąc się wyróżnić należy wysyłkę odpowiednio opakować. Tak, by nie tylko wyglądała „luksusowo”, ale także unikatowo.

Antoni Shkraba/Pexels

Przez sieć kupuje już ponad 23 miliony Polaków. Jak wiadomo ludzie kupują „oczami”, tym większego znaczenia nabiera estetyka opakowania produktu. Sposobem na szczególne wyróżnienie tego, co przedsiębiorca sprzedaje jest coś, co określa się angielskim terminem „packvertising”. Po polsku jest to po prostu „reklama przez opakowanie”.

Badania „interaktywnie.com” wykazują, że aż 91 proc. respondentów zwraca uwagę na wizualną stronę opakowań, co ułatwia im podejmowanie decyzji o zakupie. Przy tym ponad połowa konsumentów, którzy dostają zamówiony produkt w niestandardowym opakowaniu twierdzi, że chętniej skorzysta z usług tej samej firmy przy przyszłych zamówieniach.

– Opakowanie staje się nie tylko strojem, w którym produkt prezentuje się publiczności, ale najpotężniejszą dźwignią marketingową i reklamową determinującą wybór klientów. Dobrze i pomysłowo wyglądający produkt zyskuje na wartości jeszcze przed jego użyciem. W końcu opakowanie jest często pierwszym i ostatnim punktem kontaktu z konsumentem – mówi Łukasz Kurasiński, business development manager Packaging and Commercial Market w Konica Minolta Business Solutions Polska.

Tektura falista – prostota i elegancja

Glov to polska marka kosmetyków i produktów dla kobiet, która dociera obecnie do odbiorców w ponad 60 krajach na świecie. Przedsiębiorstwo zostało założone przez Monikę Żochowską i Ewę Dudzic-Filasetę. Ich przygoda zaczęła się dziesięć lat temu od stworzeniu rozpowszechnionej już dziś rękawiczki do demakijażu. Obecnie sklep internetowy firmy oferuje pełną gamę produktów kosmetycznych oraz gadżetów. Polscy przedsiębiorcy skupili się w ostatnie święta na wysyłaniu produktów do influencerów, także zagranicznych. Rzecz w tym, że te produkty zostały „świątecznie” opakowane przy wykorzystaniu tzw. urządzenia PKG firmy Konica Minolta. W ten sposób powstała przepiękna bożonarodzeniowa kolekcja, która dotarła do szerokiego grona influencerów w Polsce oraz za granicą.

Tektura falista, z której powstały te wyjątkowe opakowania wykorzystane w kampanii firmy Glov znana jest nie od dziś i w wielu branżach. To jeden z najprostszych, najlepszych i tańszych materiałów służących do pakowania. Doskonale dostosowuje się do kształtu i gabarytów produktu, co pozwala wyróżnić go wizualnie, otwierając nowe możliwości w sposobie dostaw i pozwalając producentowi wygenerować oszczędności. Takie opakowanie sprawdza się przy różnych okazjach i różnego rodzaju produktach.

Zwrot ku personalizacji

– Istotna jest coraz większa personalizacja produktów i usług. Rosnące zapotrzebowanie na zindywidualizowane opakowania, które są produkowane w niskich nakładach i wielu wariantach, zmusza do poszukiwania jakościowych i optymalnych kosztowo rozwiązań. Opakowania z tektury falistej sprawdzają się doskonale m.in. podczas różnych akcji marketingowych, promocji limitowanych edycji produktów czy innych działań wymagających szybkiego procesu produkcyjnego oraz spersonalizowanych opakowań – podsumowuje Łukasz Kurasiński.

 

Poprzedni artykułMimo spowolnienia w Polsce przybywa firm
Następny artykułPremier oszukał ws. WIBOR-u?