fbpx
sobota, 30 września, 2023
Strona głównaTransportKraków buntuje się przeciwko ekologizmowi!

Kraków buntuje się przeciwko ekologizmowi!

Kraków jest niechlubnym prekursorem w utrudnianiu życia kierowców poprzez tworzenie tzw. strefy czystego transportu. Władze miasta – wbrew interesom mieszkańców – uchwalili odpowiednie prawo, ale teraz mieszkańcy otrzeźwieli i się zbuntowali.

Pisałem już na tym portalu, jak władze Katowic coraz bardziej uprzykrzają życie kierowcom (Jak jeszcze dopiec kierowcom?) czy Warszawy (Trzaskowski chce wykluczyć komunikacyjnie 100 tysięcy warszawiaków). Teraz kontratak wobec terroru drogowego władz stolicy Małopolski przeprowadzają mieszkańcy Krakowa.

Rekordowe poparcie dla inicjatywy

Jak czytamy w serwisie nieoddamymiasta.pl: „przeciwko wykluczeniu sporej części pojazdów z ruchu w imię ideologii ekologizmu powstał komitet inicjatywy uchwałodawczej. Zebrał on już rekordową liczbę podpisów!”. Inicjatywa uchwałodawcza komitetu „Kraków dla kierowców” została zarejestrowana w Biuletynie Informacji Publicznej.

Tylko w ciągu pierwszych dwóch dni pod inicjatywą podpisało się ponad 2,5 tys. osób, przy progu 300 podpisów wymaganych dla ważności projektu! W rozmowie z serwisem LoveKraków.pl Piotr Bartosz, jeden z organizatorów akcji, zaznaczył, że członkowie komitetu nie spodziewali się tak dynamicznego odzewu krakowian w sytuacji, w której media głównego nurtu konsekwentnie przemilczały zagrożenia płynące z wdrażania „ekologicznych” przepisów.

Uchwała szkodzi wszystkim

Zdecydowaliśmy się na stworzenie projektu uchwały z kilku przyczyn. Po pierwsze zgłaszali się do nas osobiście mieszkańcy Krakowa, ale również okolicznych miejscowości z pytaniami, czy zajmiemy się tą sprawą. Od początku zauważyliśmy, że uchwała podpisana przez wszystkich radnych Platformy Obywatelskiej, PSL, Lewicy i Polski 2050 budzi ogromne wątpliwości natury konstytucyjnej. Chodzi o ograniczenie prawa własności. Mieszkańcom zabroni się używania samochodów, które miały homologację, zostały legalnie dopuszczone do ruchu i sprzedane w Polsce, a także przeszły badania techniczne

– mówi Piotr Bartosz.

Przegłosowana przez krakowskich radnych uchwała, która ma wejść w życie w lipcu 2024 r. „zawiera wiele błędów prawnych i zapisów szkodliwych dla mieszkańców Krakowa, jak również budzi poważne wątpliwości w zakresie niezgodności z Konstytucją”. Ponadto „rodzi wiele problemów i komplikacji nie tylko dla mieszkańców Krakowa, ale również dla mieszkańców okolicznych powiatów, dojeżdżających do Krakowa do pracy, placówek medycznych czy organów wojewódzkich”. Co więcej – „uderza również w turystów z całej Polski i świata”.

Źródło: nieoddamymiasta.pl

 

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL), tygodnikami „Do Rzeczy” i „Najwyższy Czas!”, oraz dwumiesięcznikami „Polonia Christiana” (i z serwisem pch24.pl) i „Magna Polonia”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Powstanie Odrzański Wodorowy Szlak Transportowy

Grupa KGHM wraz z Grupą Azoty chcą współpracować w dużym programie logistycznym o nazwie Odrzański Wodorowy Szlak Transportowy.
2 MIN CZYTANIA

Niemcy rozczarowani autami elektrycznymi?

Większość Niemców, którzy zdecydowali się na zakup auta elektrycznego, dzisiaj żałuje tej decyzji.
2 MIN CZYTANIA

Pociągi PKP Intercity przyspieszą i zabiorą więcej pasażerów

Do 2030 roku PKP Intercity zamierza przeprowadzić gruntowną modernizację swojego taboru, aby zapewnić pasażerom bardziej komfortowe i szybsze połączenia.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Kolejny przykład marnotrawstwa i generowania strat przez dotacje

Wielomilionowa sieć szkieletowa szerokopasmowego internetu, zbudowana przy współfinansowaniu z funduszy Unii Europejskiej, pozostaje niewykorzystana i generuje coroczne straty.
2 MIN CZYTANIA

Trzecia siła z największą konwencją w Spodku

W sobotę 23 września Konfederacja zorganizowała największą konwencję partyjną tego sezonu wyborczego. Katowicki Spodek był niemal pełny kandydatów na parlamentarzystów i działaczy z całej Polski (ostatni raz takie tłumy w Spodku widziałem kilka lat temu na koncercie Kultu). Tym razem pierdyliardy złotych już nie leciały na publikę, ale nie zabrakło efektów specjalnych. Najważniejsza jest jednak merytoryka.
6 MIN CZYTANIA

UE chce przejmować kolejne obszary władzy!

Parlament Europejski chce, aby kolejne obszary, które tradycyjnie należą do wyłącznych kompetencji państwa, przechodziły spod władzy krajów członkowskich na rzecz brukselskiej centrali.
< 1 MIN CZYTANIA