fbpx
sobota, 15 czerwca, 2024
Strona głównaTransportKraków buntuje się przeciwko ekologizmowi!

Kraków buntuje się przeciwko ekologizmowi!

Kraków jest niechlubnym prekursorem w utrudnianiu życia kierowców poprzez tworzenie tzw. strefy czystego transportu. Władze miasta – wbrew interesom mieszkańców – uchwalili odpowiednie prawo, ale teraz mieszkańcy otrzeźwieli i się zbuntowali.

Pisałem już na tym portalu, jak władze Katowic coraz bardziej uprzykrzają życie kierowcom (Jak jeszcze dopiec kierowcom?) czy Warszawy (Trzaskowski chce wykluczyć komunikacyjnie 100 tysięcy warszawiaków). Teraz kontratak wobec terroru drogowego władz stolicy Małopolski przeprowadzają mieszkańcy Krakowa.

Rekordowe poparcie dla inicjatywy

Jak czytamy w serwisie nieoddamymiasta.pl: „przeciwko wykluczeniu sporej części pojazdów z ruchu w imię ideologii ekologizmu powstał komitet inicjatywy uchwałodawczej. Zebrał on już rekordową liczbę podpisów!”. Inicjatywa uchwałodawcza komitetu „Kraków dla kierowców” została zarejestrowana w Biuletynie Informacji Publicznej.

Tylko w ciągu pierwszych dwóch dni pod inicjatywą podpisało się ponad 2,5 tys. osób, przy progu 300 podpisów wymaganych dla ważności projektu! W rozmowie z serwisem LoveKraków.pl Piotr Bartosz, jeden z organizatorów akcji, zaznaczył, że członkowie komitetu nie spodziewali się tak dynamicznego odzewu krakowian w sytuacji, w której media głównego nurtu konsekwentnie przemilczały zagrożenia płynące z wdrażania „ekologicznych” przepisów.

Uchwała szkodzi wszystkim

Zdecydowaliśmy się na stworzenie projektu uchwały z kilku przyczyn. Po pierwsze zgłaszali się do nas osobiście mieszkańcy Krakowa, ale również okolicznych miejscowości z pytaniami, czy zajmiemy się tą sprawą. Od początku zauważyliśmy, że uchwała podpisana przez wszystkich radnych Platformy Obywatelskiej, PSL, Lewicy i Polski 2050 budzi ogromne wątpliwości natury konstytucyjnej. Chodzi o ograniczenie prawa własności. Mieszkańcom zabroni się używania samochodów, które miały homologację, zostały legalnie dopuszczone do ruchu i sprzedane w Polsce, a także przeszły badania techniczne

– mówi Piotr Bartosz.

Przegłosowana przez krakowskich radnych uchwała, która ma wejść w życie w lipcu 2024 r. „zawiera wiele błędów prawnych i zapisów szkodliwych dla mieszkańców Krakowa, jak również budzi poważne wątpliwości w zakresie niezgodności z Konstytucją”. Ponadto „rodzi wiele problemów i komplikacji nie tylko dla mieszkańców Krakowa, ale również dla mieszkańców okolicznych powiatów, dojeżdżających do Krakowa do pracy, placówek medycznych czy organów wojewódzkich”. Co więcej – „uderza również w turystów z całej Polski i świata”.

Źródło: nieoddamymiasta.pl

 

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA