fbpx
czwartek, 18 kwietnia, 2024
Strona głównaFinanseLiczba aktywnych klientów indywidualnych e-bankowości przekroczyła 20 milionów

Liczba aktywnych klientów indywidualnych e-bankowości przekroczyła 20 milionów

Liczba klientów indywidualnych mających dostęp do bankowości internetowej wyniosła 38,49 mln na koniec II kw. 2021 r. (wzrost o 0,6 proc. kw/kw). Liczba aktywnych klientów przekroczyła 20 mln - podał Związek Banków Polskich w raporcie NetB@nk.

„Liczba umów bankowości elektronicznej sukcesywnie wzrasta. Na koniec II kwartału tego roku klienci indywidualni mieli podpisanych prawie 38,5 mln umów bankowości elektronicznej, czyli o 0,6 proc. więcej niż w I kwartale. Nieustająco rośnie także liczba klientów aktywnie korzystających z e-bankowości. W ostatnim kwartale ich liczba wzrosła o 2,3 proc. i obecnie jest już ponad 20 mln klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do serwisów transakcyjnych za pomocą komputera” – czytamy w komunikacie.

Największy wzrost można zaobserwować jednak w segmencie bankowości mobilnej. W II kwartale 2021 roku o 4 proc. wzrosła liczba aktywnych użytkowników aplikacji bankowych. Na koniec kwartału było więc 15,13 mln klientów bankujących z poziomu urządzeń mobilnych, czyli o 17 proc. więcej niż w II kwartale 2020 roku. Największą procentową zmianą, jaka miała miejsce w II kwartale bieżącego roku, jest wzrost o 13 proc. liczby aktywnych klientów korzystających tylko z bankowości mobilnej – jest ich 8,2 mln. Tym samym dla ponad połowy (54 proc.) aktywnych użytkowników bankowości mobilnej jest to podstawowy sposób korzystania z bankowości elektronicznej – podkreślono.

W segmencie klientów MŚP w II kwartale tego roku nie nastąpiły znaczące zmiany w odniesieniu do I kwartału br. Liczba klientów MŚP posiadających dostęp do bankowości elektronicznej wyniosła 2,99 mln – jest to stan podobny do kwartału poprzedniego. Spośród klientów tego sektora ponad 2,1 mln użytkowników aktywnie korzysta z bankowości internetowej – wzrost aktywnych klientów w stosunku do I kwartału wyniósł prawie 0,8 proc., a w odniesieniu do tego samego okresu rok wcześniej (9,5 proc.).

Według danych z raportu w II kwartale 2021 r. wzrosła także liczba i wartość transakcji bezgotówkowych w systemach Krajowej Izby Rozliczeniowej. Największą dynamikę zmian odnotowano w systemie transakcji natychmiastowych Express Elixir. Liczba transakcji zwiększyła się o 28,2 proc. a ich wartość o 21,2 proc. w odniesieniu do I kwartału 2021 roku. Istotne wzrosty nastąpiły również w systemie Euro Elixir, realizującym przelewy w europejskiej walucie. W porównaniu do I kwartału 2021 roku liczba komunikatów wzrosła o 11,5 proc., a wartość realizowanych płatności zwiększyła się o 18,4 proc.

– Wartą uwagi jest zaobserwowana dynamika wzrostu w segmencie mobile only. Wyniki z II kwartału 2021 pokazują ponowny skokowy wzrost o niemal milion nowych użytkowników i mogą zwiastować kontynuację trendu wzrostowego w kolejnych miesiącach. Bankowość mobilna jest wygodnym rozwiązaniem, które zawsze jest w zasięgu ręki, dlatego nie mam wątpliwości, że w przyszłości liczba użytkowników mobile only będzie jeszcze większa niż obecnie – dodał wiceprezes ZBP Włodzimierz Kiciński.

Źródło: ISBnews

INNE Z TEJ KATEGORII

Ceny nadal rosną, chociaż wolniej niż rok temu. Sprawdź, co znajduje się w czołówce drożyzny

Dynamika jednocyfrowego wzrostu cen hamuje kolejny miesiąc z rzędu. W marcu codzienne zakupy w sklepach zdrożały o 2,1 proc. rdr. Tym razem na 17 analizowanych kategorii już tylko jedna zaliczyła dwucyfrową podwyżkę. Poza tym 7 grup towarów wykazało jednocyfrowy wzrost i aż 9 segmentów było na minusie.
3 MIN CZYTANIA

Dwa filary kompleksowej polityki mieszkaniowej [WYWIAD]

Skuteczna polityka mieszkaniowa powinna łączyć w sobie dwa bardzo ważne elementy: uczciwy i atrakcyjny kredyt hipoteczny oraz projekt budowy mieszkań na wynajem. W jaki sposób? Wyjaśniają to nasi eksperci – Krzysztof Czerkas i Krzysztof Oppenheim.
11 MIN CZYTANIA

Jak ożywić martwy parkiet nad Wisłą?

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie nie służy tak naprawdę ani inwestycjom indywidulanym, ani małym i średniej wielkości firmom. Tym pierwszym w założeniu miała dawać okazje do zysków, dla tych drugich zaś być miejscem pozyskiwania kapitału na rozwój. Tymczasem uciekają z niej zarówni mali, jak duzi.
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Blisko 67 proc. Polaków odczuwa syndromy depresji. Ile traci na tym gospodarka?esji Polaków?

Jak wynika z najnowszego raportu, obecnie 66,6 proc. dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z syndromów najczęściej kojarzonych z depresją. Autorzy badania ostrożnie szacują, że gospodarka traci na tym ok. 3 mld zł rocznie. I to wyliczenie zakłada tylko nieobecność w pracy osób doświadczających epizodów depresyjnych i zaburzeń depresyjnych nawracających.
5 MIN CZYTANIA

Na skutek rosnących kosztów teatry zwiększają zaległe zadłużenie

W zaledwie rok podmioty prowadzące działalność twórczą związaną z kulturą i rozrywką zwiększyły swoje nieopłacone w terminie zobowiązania zarejestrowane w bazie BIG InfoMonitor i BIK o niemal dwie trzecie do blisko 63 mln zł.
4 MIN CZYTANIA

Ruch i liczba klientów w galeriach i centrach handlowych wciąż na minusie

Jak wynika z badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH, dynamika ruchu w galeriach i centrach handlowych w I kwartale br. wyglądała bardzo podobnie jak rok wcześniej. Wprawdzie nieco ubyło wizyt (o prawie 5 proc. rdr.) i odwiedzających (o niecały 1 proc. rdr.), ale autorzy raportu przekonują, że tego typu placówki wciąż przyciągają wielu klientów.
5 MIN CZYTANIA