Chociaż LoanByLink działa na rynku dopiero niecały rok, jego systemu kredytowania używa już ponad cztery tysiące firm. Jest prosty w działaniu i cały czas się rozwija uatrakcyjniając ofertę salonów beauty i fitness, studiów tatuażu, szkół, firm przeprowadzkowych, warsztatów samochodowych i wielu innych. System jest wykorzystywany zarówno przez działające stacjonarnie placówki, jak i sklepy internetowe oraz sprzedających przez www i przez media społecznościowe.

AndreaPiacquadio/Pexels

Jak działa LoanByLink? – Klient odwiedzający placówkę usługową lub zamawiający usługę czy produkt przez internet, otrzymuje od sprzedawcy specjalnie wygenerowany link, dzięki któremu szybko i automatycznie składa prosty wniosek kredytowy o rozłożenie płatności na raty. Gdy tylko przychodzi akceptacja warunków umowy, firma natychmiast dostaje od Provemy pełną zapłatę za usługę czy produkt, a klient spłaca później kredyt w dziesięciu ratach – mówi Małgorzata Szulik, project manager produktu i dyrektor sprzedaży firmy Provema.

Oferta LoanByLink jest skierowana szeroko. System jest popularny nie tylko w salonach kosmetycznych, zakładach fryzjerskich czy studiach tatuażu – obecnie do Provemy zgłasza się coraz więcej firm z bardzo różnych branż i sektorów. Same chcą nawiązać współpracę, bo mają świadomość, że udostępnienie możliwości zapłaty w ratach jest bardzo dobrym sposobem na dodatkową reklamę, na ściągnięcie większej liczby klientów. Usługodawcy, dając możliwość płacenia na raty, promują też usługi LoanByLink. Korzyści są więc obopólne.

Małgorzata Szulik

– Nie ma w Polsce drugiej firmy, która ma takie rozwiązanie dla usługodawców – podkreśla Małgorzata Szulik.
– Mamy bardzo wielu i bardzo różnych partnerów, nawet kliniki weterynaryjne i warsztaty samochodowe. Nasza usługa jest coraz bardziej popularna tym bardziej, że jest też dla naszych partnerów całkowicie darmowa – dodaje.

Proste zasady i metody współpracy

Klienci mogą uzyskać rozłożenie płatności na raty nie tylko w placówce stacjonarnej, ale także w sklepach internetowych, na stronach www partnerów systemu oraz w mediach społecznościowych. Po wybraniu konkretnej usługi i włożeniu jej do koszyka, mają do wyboru różne formy płatności różnych instytucji. Pośród nich jest też wyraźnie zaznaczona opcja zapłaty LoanByLink. Klikając w udostępniony przez sprzedawcę link mogą od razu złożyć wniosek o pożyczkę ratalną.

Zasady współpracy z partnerami są przejrzyste: każdy z nich rejestruje się na stronie Provemy. Integracja sklepu z LoanByLink jest nie tylko bezpłatna, ale także szybka. Nie ma żadnych opłat abonamentowych ani transakcyjnych. Partner LoanByLink otrzymuje dostęp do specjalnego panelu obsługi, z którego ma podgląd na wszystkie złożone przez klientów wnioski o rozłożenie płatności na raty. Widzi, ile z nich jest zaakceptowanych, a ile odrzuconych. W tym panelu może generować linki do zakupów i wykonywać jeszcze wiele innych potrzebnych czynności.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że LoanByLink ma wysoki poziom akceptowalności wniosków, konkurencyjny do oferty banków. Przelew środków na konto sklepu czy innego punktu usługowego – po uzyskaniu pozytywnej decyzji kredytowej – jest bardzo szybki, odbywa się przez Dotpay. Provema oferuje oczywiście partnerom niezbędną pomoc techniczną i wsparcie merytoryczne.

Niedawno LoanByLink uzupełniony został o nowy komponent sprzedaży. Umożliwia on klientom zakup w firmie partnerskiej, na przykład u jubilera, przy tylko częściowej zapłacie, a część ceny produktu zostaje rozłożona na raty. Taką sprzedaż może oferować każdy sprzedawca, nie tylko oferujący bardzo drogie produkty. Jest to bardzo wygodna forma dla klientów, którym zależy na zakupie, ale nie mają wystarczających środków, by od razu uregulować całą płatność.

W aplikacji mobilnej

Partnerzy systemu ratalnego mogą zarządzać swoim panelem służącym do monitorowania współpracy także z poziomu mobilnej aplikacji firmy Provema (która ma 300 tys. użytkowników). Jest to dodatkowa opcja i udogodnienie dla sprzedawców i usługodawców. W zakładce LoanByLink widzą wszystkie złożone przez klientów wnioski o płatność na raty, mogą generować linki itd.

– W zeszłym miesiącu wprowadziliśmy kolejną użyteczną usługę dla klientów: tzw. limity ratalne. Dzięki nim klienci mogą skorzystać z usług w kilku rożnych firmach, które z nami współpracują – mówi Małgorzata Szulik. – Jeżeli klientka trafi na przykład do kosmetyczki i skorzysta z usługi za 500 zł, otrzymuje limit do 3 tys. zł. Zatem ma jeszcze do dyspozycji 2,5 tys. zł, które może swobodnie wykorzystać na przykład w klinice dentystycznej, czy w innej naszej placówce partnerskiej. Nie musi czekać, aż spłaci te 500 zł w 10 ratach, żeby móc skorzystać z nowej usługi, czy zakupić kolejny produkt – dodaje Małgorzata Szulik.

To rozwiązanie z oczywistych względów jest także atrakcyjne dla partnerów Provemy. Limit ratalny dla klienta mieści się w widełkach od 30 zł do 5 tys. zł.

Poprzedni artykułCzy uchodźcy wpłyną na naszą gospodarkę?
Następny artykułPrezes Huawei o planach inwestycyjnych, które zmienią przyszłość