fot.LPP/materiały prasowe

Szanowni Państwo,

odnosząc się do artykułu pt. „Chcecie pomocy polskiego rządu? To może warto wrócić z produkcją, inwestycjami i płaceniem podatków do Polski!”, opublikowanego 7 kwietnia br. na portalu www.fpg24.pl autorstwa redaktora Roberta Azembskiego, chcielibyśmy przekazać dodatkowe informacje dotyczące działalności naszej firmy.

Pierwszą kwestią, do której się odnosimy to sprawa podatków. W przytoczonym przez autora cytacie, pochodzącym z materiałów prasowych naszej firmy, jest mowa o 80 proc. podatków, które firma płaci w Polsce. Jest to oczywiście zgodne z prawdą, ale na uwagę zasługuje fakt, że wspomniane 80 proc. stanowi jednocześnie 100 proc. należności, jakie spółka winna jest wpłacać do polskiego budżetu Państwa z tytułu wszelkich danin oraz zobowiązań prawno-skarbowych. Wspomniane przez autora tekstu „brakujące” 20 proc. to zobowiązania uiszczane przez LPP na pozostałych 24 rynkach zagranicznych, na których działają nasze salony w ramach sieci stacjonarnej i wynikających z obowiązujących w tych krajach regulacji. W związku z powyższym deklarowana przez firmę kwota niemal 1 mld zł wszystkich danin wpłaconych do budżetu Państwa nie jest w żaden sposób pomniejszona o należności regulowane w innych krajach. Szczegółowe informacje na temat płaconych przez Grupę LPP podatków oraz danin znajduje się w podanym do publicznej wiadomości raporcie finansowym firmy dostępnym na stronie https://www.lppsa.com/wp-content/uploads/2019/04/GK-LPP-skonsolidowany-roczny-raport-za-2018-rok.pdf [Rozdział 4].

Odnosząc się do kwestii dotyczących produkcji chcielibyśmy zaznaczyć, że nasza firma zleca produkcję polskim zakładom na tyle, na ile na to pozwalają ich możliwości produkcyjne. W obecnym sezonie współpracujemy z 87 szwalniami w Polsce. Fakt, że znaczna większość zamówień składanych przez marki należące do LPP realizowanych jest przez dostawców i producentów z regionu Azji i Europy wynika z braku w Polsce wystarczającej liczby fabryk mogących przyjąć oczekiwaną przez firmę skalę zamówień oraz braku odpowiedniego przygotowania polskich dostawców do produkcji pod względem technologicznym.

W tym kontekście w naszej opinii należałoby jednocześnie zwrócić uwagę na wartość dodaną, jaką w przyjętym modelu biznesowym LPP wnosi do krajowej gospodarki. Jako polska firma rodzinna, nie posiadająca własnych fabryk, LPP jednocześnie inwestuje znaczące środki w opracowywanie i rozwój technologii, których autorami są polscy eksperci w dziedzinie IT, w rozbudowę tu w kraju własnego centrum dystrybucyjnego dostarczając produkty polskich marek do polskich i międzynarodowych klientów, a przede wszystkim w rozwijanie i promocję polskiego know-how i kreacji.

W naszej opinii produkty z metką „Designed in Poland” są niezastąpionym elementem budowania globalnej rozpoznawalności polskich marek na świecie, a za sprawą ekspansji zagranicznej i obecności ze swoją ofertą na 39 rynkach (sprzedaż stacjonarna oraz e-commerce) firma LPP przyczynia się do promocji naszego kraju na arenie międzynarodowej oraz do generowania polskiego eksportu.

Należy również zauważyć, że LPP jest jednym z największych prywatnych pracodawców w Polsce – tworzy obecnie ponad 14 tys. miejsc pracy w strukturach firmy w kraju (na świecie łącznie ok. 25 tys.). Co więcej, w ramach bieżącej działalności, a także prowadzonych inwestycji współpracuje od lat z licznymi podwykonawcami, producentami i partnerami biznesowymi z Polski, zatrudniającymi w naszym kraju kilka tysięcy osób. To kolejne wsparcie rodzimego biznesu.

Mamy nadzieję, że przekazane powyżej informacje pozwolą na uzupełnienie artykułu o kluczowe jak się wydaje kwestie, a tym samym na dostarczenie czytelnikom Państwa portalu pełnych danych i informacji o firmie LPP.

W przypadku dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod adresem media@lppsa.com

Biuro prasowe LPP

Za korespondencję dziękujemy, do tematu wrócimy po Śwętach Wielkanocnych.