fbpx
piątek, 19 kwietnia, 2024
Strona głównaArchiwumLPP odpowiada na nasz artykuł

LPP odpowiada na nasz artykuł

Szanowni Państwo,

odnosząc się do artykułu pt. „Chcecie pomocy polskiego rządu? To może warto wrócić z produkcją, inwestycjami i płaceniem podatków do Polski!”, opublikowanego 7 kwietnia br. na portalu www.fpg24.pl autorstwa redaktora Roberta Azembskiego, chcielibyśmy przekazać dodatkowe informacje dotyczące działalności naszej firmy.

Pierwszą kwestią, do której się odnosimy to sprawa podatków. W przytoczonym przez autora cytacie, pochodzącym z materiałów prasowych naszej firmy, jest mowa o 80 proc. podatków, które firma płaci w Polsce. Jest to oczywiście zgodne z prawdą, ale na uwagę zasługuje fakt, że wspomniane 80 proc. stanowi jednocześnie 100 proc. należności, jakie spółka winna jest wpłacać do polskiego budżetu Państwa z tytułu wszelkich danin oraz zobowiązań prawno-skarbowych. Wspomniane przez autora tekstu „brakujące” 20 proc. to zobowiązania uiszczane przez LPP na pozostałych 24 rynkach zagranicznych, na których działają nasze salony w ramach sieci stacjonarnej i wynikających z obowiązujących w tych krajach regulacji. W związku z powyższym deklarowana przez firmę kwota niemal 1 mld zł wszystkich danin wpłaconych do budżetu Państwa nie jest w żaden sposób pomniejszona o należności regulowane w innych krajach. Szczegółowe informacje na temat płaconych przez Grupę LPP podatków oraz danin znajduje się w podanym do publicznej wiadomości raporcie finansowym firmy dostępnym na stronie https://www.lppsa.com/wp-content/uploads/2019/04/GK-LPP-skonsolidowany-roczny-raport-za-2018-rok.pdf [Rozdział 4].

Odnosząc się do kwestii dotyczących produkcji chcielibyśmy zaznaczyć, że nasza firma zleca produkcję polskim zakładom na tyle, na ile na to pozwalają ich możliwości produkcyjne. W obecnym sezonie współpracujemy z 87 szwalniami w Polsce. Fakt, że znaczna większość zamówień składanych przez marki należące do LPP realizowanych jest przez dostawców i producentów z regionu Azji i Europy wynika z braku w Polsce wystarczającej liczby fabryk mogących przyjąć oczekiwaną przez firmę skalę zamówień oraz braku odpowiedniego przygotowania polskich dostawców do produkcji pod względem technologicznym.

W tym kontekście w naszej opinii należałoby jednocześnie zwrócić uwagę na wartość dodaną, jaką w przyjętym modelu biznesowym LPP wnosi do krajowej gospodarki. Jako polska firma rodzinna, nie posiadająca własnych fabryk, LPP jednocześnie inwestuje znaczące środki w opracowywanie i rozwój technologii, których autorami są polscy eksperci w dziedzinie IT, w rozbudowę tu w kraju własnego centrum dystrybucyjnego dostarczając produkty polskich marek do polskich i międzynarodowych klientów, a przede wszystkim w rozwijanie i promocję polskiego know-how i kreacji.

W naszej opinii produkty z metką „Designed in Poland” są niezastąpionym elementem budowania globalnej rozpoznawalności polskich marek na świecie, a za sprawą ekspansji zagranicznej i obecności ze swoją ofertą na 39 rynkach (sprzedaż stacjonarna oraz e-commerce) firma LPP przyczynia się do promocji naszego kraju na arenie międzynarodowej oraz do generowania polskiego eksportu.

Należy również zauważyć, że LPP jest jednym z największych prywatnych pracodawców w Polsce – tworzy obecnie ponad 14 tys. miejsc pracy w strukturach firmy w kraju (na świecie łącznie ok. 25 tys.). Co więcej, w ramach bieżącej działalności, a także prowadzonych inwestycji współpracuje od lat z licznymi podwykonawcami, producentami i partnerami biznesowymi z Polski, zatrudniającymi w naszym kraju kilka tysięcy osób. To kolejne wsparcie rodzimego biznesu.

Mamy nadzieję, że przekazane powyżej informacje pozwolą na uzupełnienie artykułu o kluczowe jak się wydaje kwestie, a tym samym na dostarczenie czytelnikom Państwa portalu pełnych danych i informacji o firmie LPP.

W przypadku dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod adresem media@lppsa.com

Biuro prasowe LPP

Za korespondencję dziękujemy, do tematu wrócimy po Świętach Wielkanocnych.

 

INNE Z TEJ KATEGORII

Dowiedz się, jak inwestują najlepsi! Zapraszamy na darmową konferencję Invest Cuffs 2024

Już 5 –6 kwietnia 2024 r. odbędzie się kolejna edycja Konferencji i Targów Invest Cuffs. Będzie to już dziesiąta odsłona wydarzenia, które corocznie przyciąga do Krakowa kilka tysięcy uczestników, mających możliwość wysłuchania wykładów prowadzonych przez niemal 200 prelegentów. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu i wspólnego tworzenia historii rynku inwestycyjnego.

Rola elektrowni szczytowo-pompowych w zielonej transformacji

Elektrownie szczytowo-pompowe to obecnie najbardziej dojrzała technologia magazynowania energii, charakteryzująca się niezwykle długim czasem eksploatacji. Przy rosnącym udziale źródeł wykorzystujących energię odnawialną, takich jak instalacje fotowoltaiczne, czy farmy wiatrowe, jednostki te mają coraz większe znaczenie w zielonej transformacji. W Młotach w Gminie Bystrzyca Kłodzka przygotowywany jest największy tego typu magazyn energii w Polsce.

Green Gas Poland 2023

Green Gas Poland to jedyna konferencja branżowa organizowana przez pracodawców sektora biogazowo-biometanowego. Zagadnienia branżowych centrów umiejętności, międzynarodowych projektów Erasmus+ oraz zapobiegania ekoterroryzmowi to najważniejsze tematy tegorocznej edycji, która odbyła się w pierwszej połowie grudnia w Warszawie.

INNE TEGO AUTORA

Blisko 67 proc. Polaków odczuwa syndromy depresji. Ile traci na tym gospodarka?

Jak wynika z najnowszego raportu, obecnie 66,6 proc. dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z syndromów najczęściej kojarzonych z depresją. Autorzy badania ostrożnie szacują, że gospodarka traci na tym ok. 3 mld zł rocznie. I to wyliczenie zakłada tylko nieobecność w pracy osób doświadczających epizodów depresyjnych i zaburzeń depresyjnych nawracających.
5 MIN CZYTANIA

Na skutek rosnących kosztów teatry zwiększają zaległe zadłużenie

W zaledwie rok podmioty prowadzące działalność twórczą związaną z kulturą i rozrywką zwiększyły swoje nieopłacone w terminie zobowiązania zarejestrowane w bazie BIG InfoMonitor i BIK o niemal dwie trzecie, do blisko 63 mln zł.
4 MIN CZYTANIA

Ruch i liczba klientów w galeriach i centrach handlowych wciąż na minusie

Jak wynika z badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH, dynamika ruchu w galeriach i centrach handlowych w I kwartale br. wyglądała bardzo podobnie jak rok wcześniej. Wprawdzie nieco ubyło wizyt (o prawie 5 proc. rdr.) i odwiedzających (o niecały 1 proc. rdr.), ale autorzy raportu przekonują, że tego typu placówki wciąż przyciągają wielu klientów.
5 MIN CZYTANIA