fbpx
piątek, 12 lipca, 2024
Strona głównaBiznesMałym firmom opłaca się reklamować w social mediach. Gdzie najbardziej?

Małym firmom opłaca się reklamować w social mediach. Gdzie najbardziej?

Działająca globalnie firma analityczna Varos udostępniła dane o wydatkach na reklamy z prawie pięciu tysięcy firm e-commerce działających w różnych krajach. Zbadano wydatki przedsiębiorców na reklamę na Facebooku, Instagramie, TikToku, Snapchacie i w Google. Wyniki badania są nieco zaskakujące.

Przykładem firmy, przywołanej w raporcie o wydatkach reklamowych, jest niewielka amerykańska firma Jones Road Beauty, która do swoich klientów dociera w dużym stopniu przy pomocy kanału internetowego.
– Firma ta, podobnie jak i wiele innych, mniejszych firm, zmniejszyła swoje wydatki na reklamę na Facebooku i Instagramie jako powód podając „obiecujące wyniki zaangażowania w działania marketingowe na TikToku” – zauważa w „Wall Street Journal” Cody Plofker, dyrektor ds. marketingu firmy, która jest marketerem, operatorem, doradcą, inwestorem i konsultantem niektórych z najszybciej rozwijających się marek DTC.

DTC – albo D2C – jest skrótem od Direct-to-Consumer. Oznacza taki model sprzedaży, w którym producent oferuje produkty bezpośrednio konsumentom końcowym – bez korzystania z pośredników.

Z raportu Varos wynika, że wydatki na reklamę DTC na TikToku tylko pomiędzy I a II kwartałem bieżącego roku wzrosły do blisko 30 mln dolarów. Z kolei pomiędzy lipcem 2021 a lipcem 2022 roku wydatki te podwoiły się – z 7 do 14 proc.

Mniej na Facebooka i Snapchata

Przedsiębiorcy, we współpracy z marketerami, wydali 377 mln dolarów na Facebooka, co oznacza 6-proc. spadek nakładów reklamowych na to medium w okresie pomiędzy I a II kwartałem roku 2022, zaś pomiędzy lipcem 2021 a lipcem 2022 spadek z 74 do 60 proc. Widać więc, że w oczach mniejszych przedsiębiorców Facebook zaczyna tracić na popularności na korzyść innych kanałów internetowej reklamy.

Firma Google pomiędzy I a II kwartałem tego roku zarobiła 119 mln dolarów, odnotowując 20-proc. wzrost. W tym samym czasie wydatki na reklamę na Snapchacie spadły o 11 proc. – do 2,9 mln dolarów.

Także polscy przedsiębiorcy powinni na bieżąco aktualizować swoją wiedzę o kosztach dotarcia przez poszczególne media społecznościowe, aby zoptymalizować swoje wydatki reklamowe.

(na podstawie: MarketingBrew.com)

Robert Azembski
Robert Azembski
Dziennikarz z ponad 30-letnim doświadczeniem; pracował m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Wprost” , „Gazecie Bankowej” oraz wielu innych tytułach prasowych i internetowych traktujących o gospodarce, finansach i ekonomii. Chociaż specjalizuje się w finansach, w tym w bankowości, ubezpieczeniach i rynku inwestycyjnym, nieobce są mu problemy przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MŚP. Na łamach magazynu „Forum Polskiej Gospodarki” oraz serwisu FPG24.PL najwięcej miejsca poświęca szeroko pojętej tematyce przedsiębiorczości. W swoich analizach, raportach i recenzjach odnosi się też do zagadnień szerszych – ekonomicznych i gospodarczych uwarunkowań działalności firm.

INNE Z TEJ KATEGORII

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Jak ożywić martwy parkiet nad Wisłą?

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie nie służy tak naprawdę ani inwestycjom indywidulanym, ani małym i średniej wielkości firmom. Tym pierwszym w założeniu miała dawać okazje do zysków, dla tych drugich zaś być miejscem pozyskiwania kapitału na rozwój. Tymczasem uciekają z niej zarówni mali, jak duzi.
4 MIN CZYTANIA

Jesteś „pod wpływem”? Nie ruszysz autem

Amerykańska Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) chce wykonać zalecenie Kongresu, by wszystkie nowe auta miały zainstalowaną technologię uniemożliwiającą prowadzenie pod wpływem alkoholu.
< 1 MIN CZYTANIA

Obojętnie, co zrobimy, klimat i tak będzie się zmieniał

Nawet zupełne zaprzestanie emisji CO2 pochodzącego z przemysłu nie wpłynie na zatrzymanie zmian klimatu na Ziemi – przekonuje w zamieszczonym we „Wprost” artykule pt. „Klimat a Człowiek” prof. dr hab. inż. Piotr Wolański, przewodniczący Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych PAN.
4 MIN CZYTANIA