Rośnie liczba skarg kierowanych przez polskich konsumentów do Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska.

Pexels.com

W trzecim kwartale 2022 r. do ECK Polska trafiło 2059 skarg od konsumentów, czyli o 29 proc. więcej niż w drugim kwartale. Ponad jedna trzecia skarg dotyczyła transportu lotniczego.

Wśród tych 35 proc. skarg, które odnosiły się do podróży samolotami, Polacy skarżyli się przede wszystkim na zakłócenia lotów. Mowa tutaj o odwołaniu lub opóźnieniu lotu, zmianie planu podróży bądź o problemach z bagażami.

Następne w katalogu skarg polskich konsumentów są sprawy dotyczące wadliwej odzieży oraz obuwia, na które skarżyło się 20 proc. konsumentów. W tej grupie znajdują się również osoby, którym nie dostarczono na czas butów lub ubrań kupionych przez internet. Z kolei 6 proc. zgłoszeń dotyczyło usług noclegowych i turystycznych.

ECK Polska podało również przykład osoby, która kupiła w niemieckim sklepie pianino za 8 tys. zł. Zgodnie z informacjami zawartymi na stronie sprzedawcy wysyłka do Polski jest darmowa przy zakupach powyżej 900 zł – bez limitów wagowych czy wielkościowych, ale po zakupie do konsumenta odezwał się sprzedawca żądając dodatkowo opłaty kosztów wysyłki w wysokości 450 euro. Osoba kupująca nie wyraziła na to zgody i sklep anulował zamówienie, zwracając wpłacone pieniądze. Kupujący zwrócił się o pomoc do ECK Polska, które we współpracy z ECK Niemcy pomogło rozwiązać spór ze sklepem i sprzedawca ostatecznie zgodził się na bezpłatną, czyli zgodną ze swoim regulaminem, dostawę pianina do klienta.

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce powstało w 2005 r. na mocy porozumienia Komisji Europejskiej z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

PAP

Poprzedni artykułMiasta jutra odpowiedzią na wyzwania branży deweloperskiej
Następny artykułApel przewoźników towarowych