fbpx
środa, 19 czerwca, 2024
Strona głównaBiznesNadchodzi koniec darmowych social mediów? Facebook i Twitter wprowadzają opłaty

Nadchodzi koniec darmowych social mediów? Facebook i Twitter wprowadzają opłaty

Właściciele kolejnych serwisów internetowych zapowiadają wprowadzenie opłat za funkcje i możliwości, które dotychczas były dostępne bez ponoszenia żadnych kosztów.

Największe social media uruchamiają nowe płatne funkcje lub ograniczają dostęp do dotychczasowych, aby skłonić użytkowników do zakupu płatnych subskrypcji.

Za co zapłacimy Twitterowi?

Dotychczas nie była w żaden sposób ograniczona liczba wiadomości, które mogli przeglądać użytkownicy Twittera. Stojący na czele tej firmy Elon Musk ogłosił jednak wprowadzenie limitów. Właściciele zweryfikowanych, płatnych kont Twitter Blue (których cena to ok. 50 złotych miesięcznie) będą mogli każdego dnia przeczytać 10 tysięcy twittów, a pozostali, którzy mają aktywne konto od dłuższego czasu – tysiąc. Dla nowych użytkowników ten limit wyniesie 500 możliwych do przeczytania wiadomości dziennie.

Konto Twitter Blue zapewnia potwierdzenie i autoryzację tożsamości posiadających je osób czy firm. Daje też możliwość edycji zamieszczonych już w serwisie wiadomości i pozwala na zamieszczanie dłuższych twittów, mających do 4 tysięcy znaków (dla tych, którzy nie posiadają płatnej opcji limit ten wynosi 280 znaków).

Zuckerberg nie chce być gorszy od Muska

Podobne konto mogą też wykupić użytkownicy takich social mediów jak Facebook czy Instagram. Na razie jest to możliwość dostępna tylko w USA, Wielkiej Brytanii i w Kanadzie, ale ma być niebawem rozszerzana na kolejne kraje.

Właściciel tych serwisów firma Meta za cenę 65-80 złotych miesięcznie (kwota jest zależna od urządzenia, z którego się logujemy) daje możliwość nabycia usługi Meta Verified, która również pozwoli na weryfikację i potwierdzenie naszej tożsamości.

techcrunch.com

 

Jakub Klimkowicz
Jakub Klimkowicz
Specjalista ds. stosunków międzynarodowych oraz nowych technologii. Doświadczenie zdobywał, pracując zawodowo w największych polskich firmach działających na rynku rejestracji domen, hostingu i e-commerce. Autor kilkunastu tysięcy tekstów w internetowych serwisach informacyjnych.

INNE Z TEJ KATEGORII

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polacy przestali się bać i pokochali… pożyczki

Banki, SKOK-i i firmy pożyczkowe od kilku miesięcy zbierają solidne żniwo. Polacy zadłużają się coraz szybciej i na coraz większe kwoty.
2 MIN CZYTANIA

Przerażenie w Londynie: gospodarka Polski może niebawem wyprzedzić brytyjską!

Brytyjskie media szeroko komentują słowa Donalda Tuska, który we wpisie zamieszczonym w serwisie X stwierdził, że za 5 lat Polacy będą zamożniejsi od mieszkańców Wysp Brytyjskich.
3 MIN CZYTANIA

Komisja Europejska sprzedaje połowę swoich biurowców

Ponieważ od czasów pandemii znaczna część pracowników Komisji Europejskiej woli pracować zdalnie, podjęto decyzję o radykalnej redukcji biur używanych przez tę instytucję.
2 MIN CZYTANIA