fbpx
niedziela, 1 października, 2023
Strona głównaBiznesNadchodzi koniec darmowych social mediów? Facebook i Twitter wprowadzają opłaty

Nadchodzi koniec darmowych social mediów? Facebook i Twitter wprowadzają opłaty

Właściciele kolejnych serwisów internetowych zapowiadają wprowadzenie opłat za funkcje i możliwości, które dotychczas były dostępne bez ponoszenia żadnych kosztów.

Największe social media uruchamiają nowe płatne funkcje lub ograniczają dostęp do dotychczasowych, aby skłonić użytkowników do zakupu płatnych subskrypcji.

Za co zapłacimy Twitterowi?

Dotychczas nie była w żaden sposób ograniczona liczba wiadomości, które mogli przeglądać użytkownicy Twittera. Stojący na czele tej firmy Elon Musk ogłosił jednak wprowadzenie limitów. Właściciele zweryfikowanych, płatnych kont Twitter Blue (których cena to ok. 50 złotych miesięcznie) będą mogli każdego dnia przeczytać 10 tysięcy twittów, a pozostali, którzy mają aktywne konto od dłuższego czasu – tysiąc. Dla nowych użytkowników ten limit wyniesie 500 możliwych do przeczytania wiadomości dziennie.

Konto Twitter Blue zapewnia potwierdzenie i autoryzację tożsamości posiadających je osób czy firm. Daje też możliwość edycji zamieszczonych już w serwisie wiadomości i pozwala na zamieszczanie dłuższych twittów, mających do 4 tysięcy znaków (dla tych, którzy nie posiadają płatnej opcji limit ten wynosi 280 znaków).

Zuckerberg nie chce być gorszy od Muska

Podobne konto mogą też wykupić użytkownicy takich social mediów jak Facebook czy Instagram. Na razie jest to możliwość dostępna tylko w USA, Wielkiej Brytanii i w Kanadzie, ale ma być niebawem rozszerzana na kolejne kraje.

Właściciel tych serwisów firma Meta za cenę 65-80 złotych miesięcznie (kwota jest zależna od urządzenia, z którego się logujemy) daje możliwość nabycia usługi Meta Verified, która również pozwoli na weryfikację i potwierdzenie naszej tożsamości.

techcrunch.com

 

Jakub Klimkowicz
Jakub Klimkowicz
Specjalista ds. stosunków międzynarodowych oraz nowych technologii. Doświadczenie zdobywał, pracując zawodowo w największych polskich firmach działających na rynku rejestracji domen, hostingu i e-commerce. Autor kilkunastu tysięcy tekstów w internetowych serwisach informacyjnych.

INNE Z TEJ KATEGORII

Dobra pogoda martwi polską branżę odzieżową

Polska branża odzieżowa przeżywa zastój, a wielu firmom grozi utrata płynności finansowej i – ostatecznie – zamknięcie interesu.
2 MIN CZYTANIA

Polskie gofry podbijają świat!

Polska jest światowym liderem, jeśli chodzi o eksport gofrów i wafli, które są najważniejszą pozycją w polskim eksporcie wśród wyrobów piekarniczych i ciastkarskich.
< 1 MIN CZYTANIA

Czas ułatwić firmom dostęp do środków na rozwój

Polskie przedsiębiorstwa powinny mieć ułatwiony dostęp do pieniędzy na rozwój, ale do tego potrzebne są konkretne zmiany.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Wrzesień kończy się rekordowym spadkiem inflacji

Szacunki Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że poziom inflacji we wrześniu sięgnął 8,2 proc., co oznacza, iż pierwszy raz od lutego 2022 roku jest ona poniżej 10 proc.
< 1 MIN CZYTANIA

Koszty życia polskich studentów podwoiły się w 5 lat

Studentów w rozpoczynającym się roku akademickim czekają nie tylko wyzwania naukowe, ale będą też musieli stawić czoła rosnącym kosztom czesnego, najmu lokali czy żywności.
< 1 MIN CZYTANIA

Rosja wydała już grube miliardy na wojnę na Ukrainie

Półtora roku prowadzenia działań zbrojnych na Ukrainie miało kosztować Federację Rosyjską astronomiczną kwotę równowartą ponad 167 mld dolarów.
2 MIN CZYTANIA