fbpx
czwartek, 8 czerwca, 2023
Strona głównaTransportNie będzie drogi z powodów... klimatycznych

Nie będzie drogi z powodów… klimatycznych

W Austrii zablokowano budowę autostrady z powodów… klimatycznych.

Leonore Gewessler, austriacka minister klimatu, środowiska i transportu z Partii Zielonych, oświadczyła, że projekt autostrady pod Wiedniem nie spełnia „wymogów klimatycznych”, wyznaczonych przez jej resort. Polityk stwierdziła, że nie chce, żeby inwestować miliardy pieniędzy podatników na projekty, które pogrzebią naszą przyszłość – informuje serwis euractiv.pl.

Decyzją ministerstwa Gewessler zablokowano także budowę drogi ekspresowej w Dolnej Austrii.

Na razie w Polsce nie jest jeszcze tak źle. Niestety trzeba się spodziewać, że to oszołomstwo wcześniej czy później przywędruje i do nas.

W 2020 r. Europejska Agencja Środowiska opublikowała raport, według którego gdyby samochody osobowe jeździły po autostradach z prędkością 110 km/h, to emisja spalin spadłaby w Europie o około 15 proc., a gdyby narzucić limit 80 km/h dla wszystkich pojazdów, emitowano by o nawet 30 proc. mniej dwutlenku węgla. W Niderlandach by ograniczyć emisję spalin, prędkość maksymalną na autostradzie już zmniejszono ze 130 km/h do 100 km/h, a w Luksemburgu w dni, na które przewiduje się szczególne duże stężenie smogu, na autostradach nie można przekraczać 90 km/h.

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL), tygodnikami „Do Rzeczy” i „Najwyższy Czas!”, oraz dwumiesięcznikami „Polonia Christiana” (i z serwisem pch24.pl) i „Magna Polonia”.

INNE Z TEJ KATEGORII

LOT będzie promował kobiety

Polskie Linie Lotnicze LOT przystąpiły do międzynarodowego programu, którego celem jest zwiększenie obecności kobiet w lotnictwie.
2 MIN CZYTANIA

Polski rynek usług pocztowych rośnie

Wartość polskiego rynku usług pocztowych rośnie już kolejny rok z rzędu. Wszystko dzięki prężnie działającemu sektorowi e-commerce.
2 MIN CZYTANIA

Granica z Białorusią zamknięta dla TIR-ów

Polski rząd zdecydował o zamknięciu granicy z Białorusią dla białoruskich i rosyjskich ciężarówek oraz naczep.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Prawdziwego libertarianina szukaj ze świecą

Z raportu opublikowanego przez Stowarzyszenie Libertariańskie wynika smutna konstatacja, że ludzi o poglądach liberalnych w Polsce jest niewielka liczba, a o poglądach libertariańskich – niemal zbliżona do zera. Nie jest to dobry prognostyk, jeśli chodzi o dalszy rozwój gospodarczy naszego kraju.
4 MIN CZYTANIA

Stocznie kontrolowane przez Skarb Państwa zwiększają straty

Skumulowane straty stoczni objętych skonsolidowanymi sprawozdaniami finansowymi grup kapitałowych kontrolowanych spółek Skarbu Państwa zwiększały się z roku na rok i na koniec 2021 r. wyniosły 1,2 mld zł.
2 MIN CZYTANIA

Nieprawidłowości w zarządzaniu małymi portami

Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport, w którym wskazała na szereg nieprawidłowości w zakresie zarządzania małymi portami morskimi w Polsce. Najważniejsze nieprawidłowości dotyczyły planowania rozwoju, zarządzania infrastrukturą, zapewnienia bezpieczeństwa, a także obowiązków finansowo-księgowych.
2 MIN CZYTANIA