Transmisja moskiewskiego serwisu Russia Today w języku niemieckim została zablokowana zaledwie kilka dni po rozpoczęciu jej działania.

Niemieckie władze wydały oficjalny komunikat, w którym podkreślają iż chociaż program był nadawany w jeżyku niemieckim i skierowany na rynek tego państwa, to jego twórcy nie wystąpili wcześniej o odpowiednie pozwolenia.

Russia Today utrzymuje, że zgodnie z europejską konwencją o telewizji ponadgranicznej ustanowioną przez Radę Europy, licencja posiadana w Serbii daje prawo do nadawania w Niemczech.  Dlatego Rosjanie zapewniają iż działanie regulatora jest nielegalne i będą się odwoływać od jego decyzji.

Decyzje te znalazły potwierdzenie w działaniu firmy Eutelsat, zajmującej się dostarczaniem usług satelitarnych. Usunęła ona programy Russia Today z listy kanałów nadawanych przez jej satelity. Podobny krok poczyniło Google, które wykluczyło niemiecką wersję RT z serwisu YouTube. Jest ona jednak nadal dostępna w subdomenie serwisu RT.com. Obecnie są na niej aktualne wersje w języku arabskim, niemieckim, angielskim, francuskim i hiszpańskim.

Serwis RT.com został uruchomiony w 2005 roku i jest powszechnie uważany za źródło rosyjskiej propagandy. Jest finansowany i wspierany przez rząd Federacji Rosyjskiej.

reuters.com

Poprzedni artykułPamiętajmy o Polakach spędzających Boże Narodzenie w białoruskich więzieniach
Następny artykuł„Idealne rozwiązanie do obserwacji granic” – Thales gotowy na rozwój współpracy z polskim przemysłem