fbpx
poniedziałek, 17 czerwca, 2024
Strona głównaInnowacjeNowe technologie coraz bardziej ułatwiają życie

Nowe technologie coraz bardziej ułatwiają życie [WYWIAD]

O tym, w jaki sposób można uciec przed galopującą inflacją, korzystając z innowacyjnych technologii płatniczych, opowiada nam Bartosz Tomczyk, przewodniczący rady nadzorczej Provema.

Nowe technologie pełną parą wkraczają we wszystkie dziedziny życia. Zarówno osoby prywatne – nie tylko młode – jak i przedsiębiorcy otrzymują możliwość łatwego i niedrogiego korzystania z bardzo różnych, potrzebnych w życiu codziennym usług. Firma, z którą jest Pan związany, ma takie innowacyjne produkty.

W aplikacji Provema z produktu LoanByLink, będącego innowacyjnym i bardzo wygodnym sposobem płacenia na raty, korzysta już ponad pięć tysięcy sklepów – zarówno internetowych, jak i stacjonarnych. Pozwala ona na finansowanie zakupów albo na raty, albo tylko z odroczonym terminem płatności. Ten drugi sposób płatności jest nie tylko niezwykle popularny na Zachodzie, ale zyskuje także w Polsce coraz większe uznanie klientów. Staje się nawet o wiele bardziej popularny niż kredyty gotówkowe.

Tym bardziej że w dobie wysokiej inflacji niektóre artykuły, także te pierwszej potrzeby, drożeją niemal w oczach…

Otóż to! Klient, korzystając z naszej usługi, ma gwarancję zachowania tej samej ceny, często promocyjnej, a jednocześnie zapłacenia za usługę później, gdy już będzie miał na to pieniądze. To samo dotyczy wielu produktów. W ten sposób można w pewien sposób uciec także przed galopującą inflacją. Płatność można więc odroczyć, albo rozłożyć ją na wygodne raty, zwłaszcza gdy produkt czy usługa są tymi z „wyższej półki”. Niedługo tego rodzaju płatności jak LoanByLink będą dostępne w większości sklepów, stając się wręcz standardem. Standardem związanym także z zamówieniem towaru przez internet i dostarczeniem go do domu czy do firmy – pod same drzwi.

Rosnącą popularnością cieszy się też inny produkt Provemy – Mam Bon. O co w nim chodzi?

Pomysł na produkt pod nazwą Mam Bon był odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku w okresie pandemii COVID-19. Okazało się, że cieszy się on rosnącą popularnością również teraz. Opracowując go chcieliśmy pomóc przedsiębiorcom, zwłaszcza tym lokalnie działającym. Chodziło o firmy, których działalność została okresowo zawieszona na skutek lockdownu, na przykład zakłady fryzjerskie, salony piękności, lokale gastronomiczne czy inne placówki usługowe. Nie mając wówczas przychodów musiały ponosić koszty stałe. Klienci mogli (i mogą nadal) wykupić bon na usługę, zapłacić nim od razu, a z usługi skorzystać w przyszłości. Pozwala to rezerwować usługę, utrzymując w ten sposób jej cenę, a przedsiębiorcy zachować płynność. Produkt się przyjął. Jest coraz bardziej popularny, gdyż jest wygodny i opłacalny dla wszystkich – zarówno usługodawców, jak i klientów. Taki „bon” może stanowić też formę prezentu czy innej gratyfikacji. Obecnie można z niego skorzystać w już blisko dwóch tysiącach różnych miejsc i systematycznie tych miejsc przybywa.

Funkcjonuje on na zasadzie partnerskiej?

Można tak powiedzieć. Partnerami są w tym przypadku zakłady fryzjerskie, salony masażu oraz wszelkich usług typu beauty, kwiaciarnie i sklepy ogrodnicze, ale także gabinety dentystyczne i weterynaryjne, salony tatuażu oraz coraz bardziej poszukiwane gabinety fizjoterapii. Jeśli chodzi o użytkowników aplikacji Provema, to warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną cenną rzecz. Mogą oni korzystać z faktu, że wszystkie usługi są ze sobą powiązane. To jest dodatkowa i niezaprzeczalna korzyść dla zweryfikowanych przez nas klientów, którzy mają przyznaną kartę i określone finansowanie.

Macie jeszcze usługę pod nazwą Shake Tips. Czy, sądząc z nazwy, chodzi tu o napiwki?

Zgadza się. Kwestia napiwków w Polsce nadal wywołuje niepotrzebne emocje i kontrowersje. A przecież do dobrych obyczajów, przyjętych w całej Europie, należy ich dawanie. Wyszliśmy więc z produktem bardzo prostym, który umożliwia z jednej strony dawanie, a z drugiej strony dyskretne odbieranie napiwku przez usługodawcę, na przykład kelnera, fryzjera, pracownika czy nawet właściciela lokalu. Bywają bowiem sytuacje, w których klient chciałby wręczyć napiwek w dowód wdzięczności za okazaną usługę, a nie ma drobnych lub zwyczajnie nie wie, jak to zrobić. Dlatego nasza usługa Shake Tips umożliwia to bez udziału gotówki. Usługodawca daje do wyboru kwotę, a samo wręczenie napiwku następuje poprzez zeskanowanie QR-kodu. Szybko, łatwo, dyskretnie. I co najważniejsze – odbywa się ku zadowoleniu wszystkich. Z Shake Tips korzystały początkowo restauracje, kawiarnie i bary. Teraz sięgnęły już po tę usługę zakłady fryzjerskie i salony piękności. Wszystkie produkty i usługi Provemy stale ewoluują. Mogę więc zapewnić, że nie jest to nasze ostatnie słowo.

Robert Azembski
Robert Azembski
Dziennikarz z ponad 30-letnim doświadczeniem; pracował m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Wprost” , „Gazecie Bankowej” oraz wielu innych tytułach prasowych i internetowych traktujących o gospodarce, finansach i ekonomii. Chociaż specjalizuje się w finansach, w tym w bankowości, ubezpieczeniach i rynku inwestycyjnym, nieobce są mu problemy przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MŚP. Na łamach magazynu „Forum Polskiej Gospodarki” oraz serwisu FPG24.PL najwięcej miejsca poświęca szeroko pojętej tematyce przedsiębiorczości. W swoich analizach, raportach i recenzjach odnosi się też do zagadnień szerszych – ekonomicznych i gospodarczych uwarunkowań działalności firm.

INNE Z TEJ KATEGORII

Najsilniejsze armie na świecie stawiają na sztuczną inteligencję

USA i Chiny rywalizują w kwestii wykorzystania sztucznej inteligencji (SI) w wojsku. Pentagon przygotował już kilka projektów, a jednym z nich ma być samolot myśliwski całkowicie sterowany przez SI.
3 MIN CZYTANIA

Sygnalizacja świetlna oparta na sztucznej inteligencji nie działa. Co poszło nie tak?

W mieście Hamm w Nadrenii Północnej-Westfalii sztuczna inteligencja (SI) miała pomagać w regulacji ruchu drogowego. W tym celu na jednym z tamtejszych przejść dla pieszych zamontowano sygnalizację świetlną opartą na sztucznej inteligencji. Kierowcy jednak skarżą się, że stale wyświetlane jest dla nich światło czerwone. Co poszło nie tak z tym flagowym projektem?
5 MIN CZYTANIA

Przed nami Nowa Era?

Są wynalazki i przełomy, które zmieniają oblicze cywilizacji. Takim było wynalezienia koła, druku czy maszyny parowej. Dziś mówimy o przełomie związanym ze sztuczną inteligencją. Pytanie, jak bardzo zmieni ona nasz świat? Niektórzy mówią o Nowej Erze Sztucznej Inteligencji, która nastąpi – a w zasadzie już następuje – po Erze Wiary i Erze Rozumu.
5 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Jak ożywić martwy parkiet nad Wisłą?

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie nie służy tak naprawdę ani inwestycjom indywidulanym, ani małym i średniej wielkości firmom. Tym pierwszym w założeniu miała dawać okazje do zysków, dla tych drugich zaś być miejscem pozyskiwania kapitału na rozwój. Tymczasem uciekają z niej zarówni mali, jak duzi.
4 MIN CZYTANIA

Jesteś „pod wpływem”? Nie ruszysz autem

Amerykańska Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) chce wykonać zalecenie Kongresu, by wszystkie nowe auta miały zainstalowaną technologię uniemożliwiającą prowadzenie pod wpływem alkoholu.
< 1 MIN CZYTANIA

Obojętnie, co zrobimy, klimat i tak będzie się zmieniał

Nawet zupełne zaprzestanie emisji CO2 pochodzącego z przemysłu nie wpłynie na zatrzymanie zmian klimatu na Ziemi – przekonuje w zamieszczonym we „Wprost” artykule pt. „Klimat a Człowiek” prof. dr hab. inż. Piotr Wolański, przewodniczący Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych PAN.
4 MIN CZYTANIA