Od 1 stycznia sklepy będą miały obowiązek uwidaczniania informacji o obniżonej cenie towarów.

Pexels.com

Nowe rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii zakłada, że sklepy będą musiały informować o obniżonej cenie towaru lub usługi. Rozporządzenie wchodzi w życie 1 stycznia 2023 r. Celem zmian jest lepsze informowanie konsumentów o cenach i ułatwienie im porównywania cen między sklepami.

– Świadomy konsument chce podejmować decyzje w oparciu o jasną i przejrzystą informację. Rozporządzenie wydane przez MRiT określa obowiązek uwidaczniania, obok ceny i ceny jednostkowej, również informacji o obniżonej cenie towaru lub usługi – powiedział minister Waldemar Buda. – Takie rozwiązanie ułatwi nam wszystkim porównanie cen produktów, a tym samy dokonywanie świadomych wyborów konsumenckich – dodał.

Resort wyjaśnił, że rozporządzenie zakłada m.in., że cenę, cenę jednostkową lub informację o obniżonej cenie uwidacznia się na danym towarze, bezpośrednio przy nim lub w bliskości towaru, którego dotyczy cena, w miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym dla konsumentów. Może być to na przykład specjalna wywieszka, umieszczenie cennika lub nadruku na towarze.

Przyjęte rozwiązania wdrażają do polskiego systemu prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2019/2161, aby wzmocnić skuteczność obowiązujących przepisów konsumenckich oraz unowocześnić i ulepszyć niektóre instrumenty ochrony interesów konsumentów w kontekście dynamicznie postępującej cyfryzacji gospodarki.

Poprzedni artykułJak długo będziemy importować węgiel?
Następny artykułSylwester pod znakiem oszczędności