fbpx
wtorek, 19 marca, 2024
Strona głównaKrajNowy stadion za 130 milionów wypełniany w 22 procentach

Nowy stadion za 130 milionów wypełniany w 22 procentach

Tak marnuje się pieniądze podatników. Wybudowany za olbrzymią sumę piłkarski stadion wypełniany jest przez kibiców w zaledwie 22 proc. A bywało jeszcze gorzej.

W latach 2013-2015 za kwotę niemal 130 mln zł w miejscu zburzonego wcześniej starego stadionu w Tychach powstał nowy obiekt. Stadion miejski to typowo piłkarski obiekt, gdyż zredukowano na nim funkcję lekkoatletyczną. Jego właścicielem jest miasto Tychy.

Dobry początek

Na stadionie mieści się 15 150 miejsc siedzących. Od lipca 2015 r. rozgrywa na nim mecze klub GKS Tychy, który aktualnie występuje w pierwszej lidze. Jak informuje serwis Sport.pl, na początku, zaraz po otwarciu stadionu, na mecze przychodziło najwięcej kibiców. Zdarzało się, że na trybunach było ich nawet ponad 10 tys. W tamtym okresie średnia frekwencja wyniosła 6430 kibiców. Później było już tylko gorzej.

22 procent wypełnienia

Rok później średnia frekwencja wyniosła 5286 kibiców, czyli niewiele ponad jedną trzecią pojemności całego obiektu. W kolejnych sezonach średnie wyniki wypełnienia sięgały odpowiednio 4144 oraz 4136 kibiców. Po tzw. pandemii koronawirusa w sezonie 2021/2022 było jeszcze gorzej. W tych rozgrywkach średnia frekwencja na trybunach wyniosła zaledwie 2543 kibiców, czyli mniej niż 17 proc. zapełnienia całego obiektu. W aktualnym sezonie jest nieco lepiej. Po 16 meczach pierwszej ligi wynosi ona 3388 kibiców. To wypełnienie miejsc w zaledwie 22 proc.

Wykonawcą nowego stadionu w Tychach była spółka Mostostal Warszawa SA, która wygrała przetarg ogłoszony przez spółkę Tyski Sport SA. Jej udziałowcem jest gmina Tychy. Budowa w całości została sfinansowana przez samorząd miasta. Czy zdaniem samorządowców, którzy na ten cel wydali ciężkie pieniądze podatników, była to dobra inwestycja?

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Barmani w Polsce powinni zarabiać więcej?

Związkowa Alternatywa domaga się podniesienia stawek osobom zatrudnionym w gastronomii, które pracują nocami z soboty na niedzielę.
2 MIN CZYTANIA

Ukraiński miód nie wjedzie do Polski

Polska Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych podjęła decyzję o niedopuszczeniu na polski rynek dużej partii miodu gryczanego z Ukrainy.
< 1 MIN CZYTANIA

Sklepy nie będą chciały niedziel handlowych?

Polska 2050 chce rozluźnić przepisy dotyczące ograniczenia handlu w niedziele. Propozycja zakłada wprowadzenie dwóch niedziel handlowych w miesiącu.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polska dostała unijną karę za zakupy poza Unią?

Komisja Europejska ogłosiła przyznanie wsparcia finansowego w wysokości 500 mln euro na rzecz firm obronnych, co ma na celu podniesienie ich zdolności do produkcji amunicji artyleryjskiej. Polska dostała grosze.
2 MIN CZYTANIA

Auta też będą miały… paszporty!

W ramach unijnego rozporządzenia Euro 7 każdy pojazd ma docelowo posiadać tzw. ekologiczny paszport, który będzie zawierał informacje o jego efektywności energetycznej (limity emisji zanieczyszczeń, emisje CO₂, zużycie paliwa i energii elektrycznej oraz zasięg elektryczny).
2 MIN CZYTANIA

Unia zakaże naprawiać stare auta?

Komisja Europejska przygotowała rozporządzenie, które ma zakazać napraw tzw. pojazdów resztkowych. Mają one być od razu złomowane. To kolejny „genialny” plan UE.
2 MIN CZYTANIA