fbpx
piątek, 13 września, 2024
Strona głównaTransportOgraniczenie na autostradach do 100 km/h?

Ograniczenie na autostradach do 100 km/h?

Aby obniżyć zużycie ropy naftowej w obliczu konfliktu Zachodu z Rosją, Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu zaproponowała obniżenie limitów prędkości na autostradach.

Remedium na wysokie ceny ropy na rynku światowym ma być wolniejsza jazda na autostradach, bo wtedy samochody spalają mniej paliwa. Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu podała, że auto jadące z prędkością 100 km/h pali o 25 proc. mniej niż auto jadące z prędkością 130 km/h.

W związku z tym ERBT proponuje, by państwa Unii Europejskiej obniżyły limity do 100 km/h na autostradach, 80 km/h poza terenem zabudowanym oraz 30 km/h w miastach.

Na holenderskich autostradach w ciągu dnia już nie można poruszać się z prędkością wyższą niż 100 km/h. W ramach walki z globalnym ociepleniem. Powód zawsze się znajdzie.

„Faktem jest jednak, że już dziś – na razie z powodu cen przy dystrybutorach – wysokie spalanie spędza kierowcom sen z powiek. Już teraz łatwo o wrażenie, że osób korzystających z możliwości podróżowania polskimi autostradami z prędkością 140 km/h jest mniej. Wiele osób rezygnuje też z używania auta tam, gdzie nie jest to konieczne. Na razie są to dobrowolne decyzje zmotoryzowanych. Niewykluczone jednak, że w przyszłości po prostu nie będziemy mieć innego wyjścia” – podsumowuje Tomasz Budzik w serwisie autokult.pl.

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA