fbpx
poniedziałek, 11 grudnia, 2023
Strona głównaKrajOkrągły stół w sprawie reklam internetowych

Okrągły stół w sprawie reklam internetowych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zorganizował spotkanie z przedstawicielami największych platform społecznościowych w sprawie uporządkowania rynku reklam internetowych.

Prezes UOKiK zorganizował spotkanie z przedstawicielami Facebooka i Instagrama (Meta), YouTube’a (Google) oraz TikToka, w trakcie którego rozmawiano o uporządkowaniu rynku reklamy w mediach społecznościowych. W okrągłym stole uczestniczyły też cztery instytucje państwowe oraz branża reklamowa i uniwersytecka.

Głównym tematem rozmów było reklamowanie produktów, w przypadku których żaden rodzaj reklamy nie jest dozwolony. Platformy społecznościowe przyznają, że jest to faktyczny problem wśród niektórych influencerów. Według wszystkich uczestników spotkania brak jasnych oznaczeń treści komercyjnych oraz bezprawne reklamy produktów i usług to ważne problemy w dobie cyfryzacji społeczeństwa i powszechnego dostępu do mediów społecznościowych.

Konsekwentnie działamy w temacie influencer marketingu. Weryfikujemy prawidłowe oznaczanie treści reklamowych publikowanych w mediach społecznościowych przez influencerów – edukując i prowadząc działania sformalizowane. Jednocześnie dostrzegamy kolejne obszary, które dotyczą przede wszystkim przekraczania zakazu reklamowania niedozwolonych produktów lub usług, czego przykładem są hazard i alkohol. Te problemy zgłaszają nam sami użytkownicy, choć to nie w gestii UOKiK jest eliminowanie tego typu przypadków łamania prawa

– powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

UOKiK wraz z instytucjami państwowymi zaapelował do administratorów mediów społecznościowych, aby ci podejmowali aktywne kroki w walce z nielegalną reklamą i wyciągali konkretne konsekwencje wobec odpowiedzialnych osób. Mowa tu na przykład o zawieszaniu lub nawet zamykaniu kont takich użytkowników.

Prezes Tomasz Chróstny zaapelował do platform społecznościowych o wprowadzenie efektywnej ścieżki zgłaszania naruszeń prawa w mediach społecznościowych i ustalenie skutecznej procedury reakcji platform na sygnalizowane przez nas nieprawidłowości.

Źródło: UOKiK
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Wydawcy założyli organizację lobbingową

Piętnaście polskich wydawnictw założyło Porozumienie Wydawców Książek – Związek Pracodawców. Po rejestracji w sądzie Związek będzie otwarty na przyjmowanie nowych członków.
2 MIN CZYTANIA

Izera w toku, czyli co z polskim autem elektrycznym

Projekt Izera – czyli budowa polskiej marki aut elektrycznych – jest już zrealizowany w niemal 40 procentach. Spółka zamierza uruchomić produkcję w 2026 roku.
2 MIN CZYTANIA

CBA zatrzymało byłego posła

W związku ze śledztwem dotyczącym przyjęcia korzyści majątkowej przez osobę pełniącą funkcję publiczną funkcjonariusze Delegatury CBA w Katowicach zatrzymali byłego wiceministra i posła na Sejm RP Adama G. oraz przedsiębiorcę Jarosława K.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polski system finansowy jest stabilny

Narodowy Bank Polski przeanalizował krajowy system finansowy i ocenił, że jest on stabilny, a bilans ryzyka ulega polepszeniu.
2 MIN CZYTANIA

Ulgi w PIT cieszą się w Polsce popularnością

W ubiegłym roku z różnych ulg w PIT skorzystało w Polsce ponad półtora miliona osób. Najczęściej byli to młodzi ludzie.
2 MIN CZYTANIA

Izera w toku, czyli co z polskim autem elektrycznym

Projekt Izera – czyli budowa polskiej marki aut elektrycznych – jest już zrealizowany w niemal 40 procentach. Spółka zamierza uruchomić produkcję w 2026 roku.
2 MIN CZYTANIA