fbpx
piątek, 1 marca, 2024
Strona głównaKrajOlbrzymia kara dla T-Mobile!

Olbrzymia kara dla T-Mobile!

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 25 milionów złotych grzywny na T-Mobile Polska.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył 25,6 mln złotych kary na T-Mobile Polska za wprowadzanie konsumentów w błąd. To skutek skargi konsumenta, a chodzi o reklamy operatora dotyczące rzekomo darmowego internetu.

UOKiK wyjaśnił, że kwestionowane praktyki dotyczą reklam oferty pre‑paid „1200 GB za darmo przez rok”, które pojawiały się m.in. na bilbordach, citylightach na przystankach komunikacji miejskiej, były też wyświetlane w bankomatach i na terminalach płatniczych. Reklamy wyświetlane były w języku polskim i ukraińskim.

Omawiane reklamy miały wprowadzać konsumentów w błąd, bo sugerowały, że pakiet dany jest za darmo, podczas gdy zamiast obiecanych 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. W ten sposób oferowano klientom swego rodzaju system ratalny. Te detale znajdowały się na samym dole reklam i były zapisane małą czcionką.

Hasła reklamowe mają za zadanie przyciągnąć uwagę konsumenta, tak aby zapadły mu w pamięć i skłoniły do zakupu reklamowanej usługi. Przekaz reklamowy musi być co do zasady krótki, zwięzły i jasny. To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera „haczyków”

– wyjaśnił prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów T-Mobile Polska ma zapłacić 25 623 957 zł grzywny, a także opublikować decyzję UOKiK na swojej stronie internetowej oraz na swoich profilach w mediach społecznościowych – zarówno w języku polskim, jak i ukraińskim. Decyzja UOKiK nie jest prawomocna, T-Mobile zamierza się od niej odwołać.

Źródło: UOKiK
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Hybryda czy biuro – jak pracują Polacy?

Większość pracowników biurowych w Polsce spędza w biurze do dwóch dni tygodniowo, mimo że woleliby robić to rzadziej.
2 MIN CZYTANIA

Czterodniowy tydzień pracy niemożliwy do wprowadzenia?

Polskie firmy nie są przekonane, co do 4-dniowego tygodnia pracy i nie do końca sądzą, że taki model jest możliwy do wprowadzenia.
2 MIN CZYTANIA

Arbitralne praktyki ZUS ukrócone

Prawotwórcza działalność Zakładu Ubezpieczeń Społecznych stosującego nieustawowe pojęcie tzw. wspólnika iluzorycznego została ukrócona przez Sąd Najwyższy.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Hybryda czy biuro – jak pracują Polacy?

Większość pracowników biurowych w Polsce spędza w biurze do dwóch dni tygodniowo, mimo że woleliby robić to rzadziej.
2 MIN CZYTANIA

Czterodniowy tydzień pracy niemożliwy do wprowadzenia?

Polskie firmy nie są przekonane, co do 4-dniowego tygodnia pracy i nie do końca sądzą, że taki model jest możliwy do wprowadzenia.
2 MIN CZYTANIA

Rośnie optymizm finansowy Polaków

Choć w ostatnich miesiącach ceny w Polsce poszły w górę, to jednak coraz większy odsetek Polaków z optymizmem patrzy w przyszłość, jeśli chodzi o finanse osobiste.
2 MIN CZYTANIA