PKN Orlen S.A. zwołał na 21 czerwca walne zgromadzenie akcjonariuszy, podczas którego m.in. ma nastąpić zmiana nazwy spółki – z PKN Orlen S.A. na Orlen S.A.
Orlen buduje globalną markę
Orlen chce pożegnać się z członem „Polski Koncern Naftowy”, aby tworzyć wizerunek nowej spółki, która nie skupia się tylko na działalności naftowej, ale na różnych obszarach energetycznych. Spółka wyjaśniła, że dalsze plany rozwoju spółki wymagają zmiany postrzegania marki.
Zmiana firmy pozwoli na zachowanie spójności z przyjętą Strategią ORLEN 2030 w zakresie budowy koncernu multienergetycznego oraz budową globalnej marki ORLEN na rynkach zagranicznych (proces rebrandingu)
– wyjaśniono w komunikacie prasowym.
Zgodnie ze strategią Orlenu na lata 2023-2026 aż 66 proc. wartości grupy ma być generowanych przez segmenty niezwiązane z przerobem ropy naftowej. Mowa tutaj o aktywnościach z zakresu energetyki odnawialnej, elektromobilności, biogazu i biometanu.
Co więcej, celem rebrandingu na rynkach zagranicznych jest stworzenie platformy dynamicznego rozwoju marki ORLEN oraz istotne podniesienie jej wartości poprzez unifikację brandów oraz uspójnienie doświadczenia klienta, które prowadzić będzie do wzrostu wartości marki
– dodano w komunikacie.
Zgodnie z planem zmiana nazwy spółki na Orlen nie pociągnie za sobą rezygnacji z dotychczasowego logo koncernu, które przedstawia czerwonego orła. Prezes Daniel Obajtek podkreślił, że dzięki temu cały proces modyfikacji nazwy odbędzie się bezkosztowo.