Grupa PKN Orlen poinformowała, że zakupiła 25 stacji paliw na Słowacji. W efekcie podpisanej umowy, koncern będzie właścicielem łącznie 47 stacji i umocni pozycję w gronie liderów sprzedaży detalicznej na tym rynku.

Nowe stacje będą zlokalizowane na terenie całej Słowacji m.in. w Bratysławie czy Koszycach, co ma ułatwić wzmacnianie rozpoznawalności marki Orlen.

– Konsekwentnie wdrażamy strategię Grupy Orlen, inwestując w dynamiczny rozwój sieci stacji paliw nie tylko w Polsce, ale również w regionie. Jednym ze strategicznych i naturalnych kierunków w tym obszarze jest Słowacja. Inwestycje w sieć stacji paliw za granicą to ważny element wzmacniania międzynarodowej rozpoznawalności marki Orlen, ale też pozycji biznesowej. Szczególnie, że już teraz mamy 14,5 proc. udziału w rynku hurtowym na Słowacji. Dodatkowo po finalizacji połączenia z Grupą Lotos, do naszej sieci trafi kolejne 41 stacji w tym kraju i w ten sposób ugruntujemy mocną pozycję Grupy Orlen na rynku. W najbliższym czasie planujemy dalsze inwestycje w regionie i zakładamy pozyskanie kolejnych 100 stacji paliw – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Proces przejęcia zakupionych stacji powinien rozpocząć się w czerwcu br. po uzyskaniu zgody słowackiego urzędu monopolowego. Wszystkie stacje paliw na Słowacji docelowo będą funkcjonowały pod marką Orlen w efekcie prowadzonego sukcesywnie procesu rebrandingu.

– Od momentu wejścia na Słowację, konsekwentnie zwiększamy liczbę naszych stacji, dzięki czemu należymy do najszybciej rozwijających się sieci na tym rynku. W wyniku realizacji tej transakcji trafimy do grona największych pięciu graczy w regionie. W ten sposób zapewniamy klientom w regionie paliwa o ugruntowanej, wysokiej jakości, a także dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań w obszarze sprzedaży detalicznej. Taką gwarancję niesie za sobą marka Orlen – mówi Tomasz Wiatrak, prezes Orlen Unipetrol, odpowiedzialny w Grupie Orlen również za rynek słowacki.

Kolejne 25 nowych stacji paliw na Słowacji, które trafi do Grupy ORLEN to obiekty ekspresowe, a więc obowiązuje na nich samoobsługa. Dlatego, ze względu na swój charakter, docelowo będą one funkcjonowały pod marką Orlen Express.

Prowadzone w ramach Grupy Orlen procesy akwizycyjne stacji paliw uzupełniają działania zmierzające do budowy jednej silnej multienergetycznej firmy, z mocną pozycją konkurencyjną w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Z kolei realizacja środków zaradczych w ramach procesu fuzji PKN Orlen i Grupy Lotos oznacza wejście na nowy rynek poprzez przejęcie 144 stacji paliw na Węgrzech oraz dalsze umacnianie pozycji na Słowacji w związku z zakupem 41 obiektów. Oznacza to, że w momencie realizacji wszystkich ogłoszonych planów akwizycyjnych, w ramach Grupy Orlen na Słowacji będzie działać łącznie 88 stacji paliw. W sumie do końca 2030 r. w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pod marką Orlen będzie działać co najmniej 3,5 tys. stacji, w tym udział stacji zagranicznych w całej sieci ma wzrosnąć z 37 proc. do 45 proc.

Poprzedni artykułElektromobilność to przyszłość
Następny artykułInflacja wzmocniła wzrost tej branży