Daniel Obajtek, prezes Grupy PKN Orlen, jest najbardziej rozpoznawalnym menedżerem w naszym kraju. Z jego nazwiskiem nie spotkało się zaledwie 3 proc. przepytywanych respondentów.
Badaniem, które przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, objęto największe spółki notowane na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz firmy, które znalazły się najwyżej w zestawieniach dotyczących „kapitalizacji managerów”. Jeśli chodzi o same marki, to PKN Orlen i Orange kojarzą wszyscy ankietowani.
– Wśród menedżerów zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny jest Daniel Obajtek, z którego nazwiskiem nie spotkało się zaledwie 3 proc. respondentów. Tak wysoka rozpoznawalność wiąże się z częstą ekspozycją Daniela Obajtka w mediach oraz jego powiązaniami z bieżącą polityką – powiedział Marcin Duma z Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. – Najwięcej respondentów było w stanie ocenić jego wpływ na rozwój firmy. Według badania 63 proc. respondentów uznało, że kierownictwo Daniela Obajtka pozytywnie wpływa na dalszą rozbudowę PKN Orlen – dodał Marcin Duma.
Drugie miejsce wśród najbardziej rozpoznawalnych menedżerów w Polsce zajął Janusz Filipiak, prezes Comarchu, którego nazwiska nie kojarzy jednak aż 79 proc. Polaków. W porównania do rozpoznawalności nazwiska Obajtka jest to przepaść.
Trzecie miejsce w zestawieniu zajął Tomasz Biernacki z Dino, którego obecność może być zaskoczeniem, bo ten biznesmen dosyć rzadko pojawia się w przestrzeni publicznej.
Badanie zrealizowano na próbie 1100 pełnoletnich mieszkańców Polski w dniach 30-31 stycznia 2023 r.
PAP