Zmieniają się oczekiwania kompetencyjne wobec pracowników, którzy żeby być atrakcyjnymi na rynku pracy często będą musieli myśleć o przekwalifikowaniu — czytamy w „Rzeczpospolitej”.

Fot. Pixabay

Z przytaczanego przez dziennik badania firmy Gartner wynika, że prawie co trzecia umiejętność wymagana przez pracodawców w 2018 r. nie będzie już potrzebna w 2022 r. Powodem gwałtownych zmian jest pandemia Covid-19, która przyspieszyła transformację cyfrową gospodarki i modelu pracy w firmach. W efekcie, w 2022 r. aż dla aż 58 proc. szefów HR priorytetem u pracowników będzie umiejętność budowania kluczowych kompetencji, a dla 48 proc. zarządzanie zmianą.

Trudnym zadaniem dla pracodawców na pewno będzie pozyskanie talentów, których coraz bardziej zaczyna brakować. W związku z tym sporo firm postawi na rozwój już zatrudnionych pracowników, co będzie też wyzwaniem dla kierowników, którzy też będą musieli popracować nad własną luką w kompetencjach.
— Jeśli chcesz, żeby twoi pracownicy się dostosowali i nauczyli nowych umiejętności, musisz przyjąć to samo podejście — powiedziała na łamach „Rzeczpospolitej” Jolanta Jakóbczyk, menedżer z zespołu People Advisory Services w firmie EY.

Źródło: Rzeczpospolita