fbpx
sobota, 20 lipca, 2024
Strona głównaTransportParyż zakazuje elektrycznych hulajnóg

Paryż zakazuje elektrycznych hulajnóg

E-hulajnogi robią coraz większy bałagan na ulicach europejskich miast. Po przeprowadzeniu referendum w tej sprawie 1 września br. weszły w życie przepisy, która zakazały hulajnóg elektrycznych w stolicy Francji.

W Paryżu przeprowadzono referendum, w którym aż 89 proc. głosujących uznało, że z e-hulajnogami więcej jest strat niż zysków i należy zakazać ich używania. Władze Paryża wzięły pod uwagę wyniki plebiscytu, mimo że wzięło w nim udział zaledwie 8 proc. mieszkańców stolicy Francji – informuje serwis bizblog.spidersweb.pl.

Wspólne hulajnogi elektryczne mają potencjał, aby stać się częścią szerszej gamy zrównoważonych rozwiązań transportowych w miastach, ale ich wdrożenie musi zostać osadzone w lokalnych strategiach planowania, przepisach i procedurach egzekwowania prawa

uważa Peter Staelens, dyrektor ds. mobilności w Eurocities.

Inni idą śladem Paryża

Prawdopodobnie inne miasta pójdą śladem władz Paryża. Elke Van den Brandt, minister mobilności Regionu Stołecznego Brukseli, stwierdził, że jeżeli w ciągu roku nie uda się uregulować kwestii bezpieczeństwa e-hulajnóg, to będą rozważane bardziej rygorystyczne działania. Bruksela już wcześniej wprowadziła regulacje ograniczające ruch hulajnóg elektrycznych. Zakazano jeździć nimi po chodnikach i wprowadzono ograniczenia prędkości do 8 km/h w strefach dla pieszych i 20 km/h na drogach.

Także inne miasta wprowadzają regulacje dotyczące hulajnóg elektrycznych, które porzuca się byle gdzie. W Rzymie jest zakaz korzystania z nich dla osób poniżej 18. roku życia. Władze Helsinek chcą wymusić parkowanie wyłącznie w wyznaczonych do tego miejscach. Z kolei w Rydze planuje się nadanie e-hulajnogom tablic rejestracyjnych.

Źródło: bizblog.spidersweb.pl

 

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA