fbpx
poniedziałek, 16 września, 2024
Strona głównaTransportParlament Europejski nałożył na nas kolejne podatki klimatyczne

Parlament Europejski nałożył na nas kolejne podatki klimatyczne

- Religia klimatyzmu ekspanduje w najlepsze, (…) Parlament Europejski, na rzecz bożka klimatu, nałożył na nas kolejne daniny, kolejne podatki klimatyczne – mówiła podczas konferencji prasowej w Sejmie Marta Czech z Konfederacji, komentując przyjęcie przez PE kluczowych dyrektyw będących elementami pakietu Fit for 55.

Wśród wielu dyrektyw i rozporządzeń rzeczniczka Korony wyróżniła regulacje, które rozszerzają EU ETS o kolejne branże. Wyjaśniła, że te sektory gospodarcze, które już są objęte ETS, będą musiały do 2030 r. drastycznie zmniejszyć emisje tzw. gazów cieplarnianych, bo aż o 62 proc. w stosunku do roku 2005.

– Wchodzi w ten system żegluga morska oraz lotnictwo, więc to koniec z ofertami last minut, koniec promocyjnych cen biletów lotniczych – podkreśliła Czech.

Ponadto powstanie odrębny system ETS II dla paliw wykorzystywanych w transporcie lądowym do ogrzewania budynków.

Podsumowując wpływ całego pakietu Fit for 55 na Polskę, Czech powołała się na szacunki z 2022 r., z których wynika, iż chodzi o kwotę 530 mld euro.

– W międzyczasie te koszty z roku na rok rosną i w efekcie realizacja tych założeń kosztuje nas nie tylko grube miliardy, ale także zdrowy rozsądek – oceniła.

Tumanowicz, który jest członkiem Rady Liderów Konfederacji, przekonywał, iż „to ideologiczne szaleństwo uderzy w gospodarkę, powiększy ubóstwo i będzie ogromnym obciążeniem zarówno dla przedsiębiorców, producentów i konsumentów”.

– Nie byłoby tego wszystkiego, gdyby w 2020 roku premier Morawiecki nie zgodził się na przyjęcie Fit for 55, (…) ten pakiet drożyźniany, który jest nam obecnie fundowany, jest generalnie wynikiem zgody rządu PiS i Solidarnej Polski – mówił Tumanowicz.

Polityk wskazał także na przyjęcie przez PE mechanizmu dostosowywania cen na granicach (CBAM), który doprowadzi do tego, że importerzy niektórych surowców będą obciążani dodatkowymi kosztami, a więc można się spodziewać znacznego wzrostu cen surowców w UE, co z kolei – jak zauważył – „przełoży się na wzrost cen produktów, a to także na inflację”.

– Skończy się to wielkim kryzysem gospodarczym i jeszcze większym obniżeniem poziomu życia, zwłaszcza Polaków. (…) Jako jedyni się temu sprzeciwiamy i znowu jako jedyni będziemy mieli rację – ostrzegał mec. Jacek Wilk, dodając, że „polski rząd, polscy przedstawiciele, powinni brać przede wszystkim pod uwagę polski interes i stać na straży Polaków, a nie unijnych biurokratów”.

Zobacz także: Parlament Europejski przegłosował topór na Polskę

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA