fbpx
czwartek, 28 marca, 2024
Strona głównaTransportParlament Europejski nałożył na nas kolejne podatki klimatyczne

Parlament Europejski nałożył na nas kolejne podatki klimatyczne

- Religia klimatyzmu ekspanduje w najlepsze, (…) Parlament Europejski, na rzecz bożka klimatu, nałożył na nas kolejne daniny, kolejne podatki klimatyczne – mówiła podczas konferencji prasowej w Sejmie Marta Czech z Konfederacji, komentując przyjęcie przez PE kluczowych dyrektyw będących elementami pakietu Fit for 55.

Wśród wielu dyrektyw i rozporządzeń rzeczniczka Korony wyróżniła regulacje, które rozszerzają EU ETS o kolejne branże. Wyjaśniła, że te sektory gospodarcze, które już są objęte ETS, będą musiały do 2030 r. drastycznie zmniejszyć emisje tzw. gazów cieplarnianych, bo aż o 62 proc. w stosunku do roku 2005.

– Wchodzi w ten system żegluga morska oraz lotnictwo, więc to koniec z ofertami last minut, koniec promocyjnych cen biletów lotniczych – podkreśliła Czech.

Ponadto powstanie odrębny system ETS II dla paliw wykorzystywanych w transporcie lądowym do ogrzewania budynków.

Podsumowując wpływ całego pakietu Fit for 55 na Polskę, Czech powołała się na szacunki z 2022 r., z których wynika, iż chodzi o kwotę 530 mld euro.

– W międzyczasie te koszty z roku na rok rosną i w efekcie realizacja tych założeń kosztuje nas nie tylko grube miliardy, ale także zdrowy rozsądek – oceniła.

Tumanowicz, który jest członkiem Rady Liderów Konfederacji, przekonywał, iż „to ideologiczne szaleństwo uderzy w gospodarkę, powiększy ubóstwo i będzie ogromnym obciążeniem zarówno dla przedsiębiorców, producentów i konsumentów”.

– Nie byłoby tego wszystkiego, gdyby w 2020 roku premier Morawiecki nie zgodził się na przyjęcie Fit for 55, (…) ten pakiet drożyźniany, który jest nam obecnie fundowany, jest generalnie wynikiem zgody rządu PiS i Solidarnej Polski – mówił Tumanowicz.

Polityk wskazał także na przyjęcie przez PE mechanizmu dostosowywania cen na granicach (CBAM), który doprowadzi do tego, że importerzy niektórych surowców będą obciążani dodatkowymi kosztami, a więc można się spodziewać znacznego wzrostu cen surowców w UE, co z kolei – jak zauważył – „przełoży się na wzrost cen produktów, a to także na inflację”.

– Skończy się to wielkim kryzysem gospodarczym i jeszcze większym obniżeniem poziomu życia, zwłaszcza Polaków. (…) Jako jedyni się temu sprzeciwiamy i znowu jako jedyni będziemy mieli rację – ostrzegał mec. Jacek Wilk, dodając, że „polski rząd, polscy przedstawiciele, powinni brać przede wszystkim pod uwagę polski interes i stać na straży Polaków, a nie unijnych biurokratów”.

Zobacz także: Parlament Europejski przegłosował topór na Polskę

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Chińczycy wybudują tunel pod… Zatoką Fińską?

Chińskie firmy są faworytami w wyścigu o realizację projektu budowy tunelu pod Zatoką Fińską, który ma połączyć stolice Finlandii i Estonii.
2 MIN CZYTANIA

Taksówkarze też będą strajkować

Taksówkarze narzekają na zbyt niskie zarobki i mają zamiar strajkować. Pierwszą akcję protestacyjną zaplanowano w Warszawie.
2 MIN CZYTANIA

Napięcia na Bliskim Wschodzie ożywiły Nowy Jedwabny Szlak

Po zastoju, który nastąpił po wybuchu wojny na Ukrainie, skokowo wzrósł transport towarów koleją w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Ruch został napędzony przez kryzys na szlaku przez Morze Czerwone i Kanał Sueski.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Skandal w ministerstwie rozwoju

Konfederacja przedstawiła opinii publicznej niepokojące fakty dotyczące skandalicznej sytuacji w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Informacje posłów Michała Wawra i Bartłomieja Pejo ujawniły rażące naruszenia etyczne oraz konflikt interesów, których nie można bagatelizować.
< 1 MIN CZYTANIA

Reakcja NBP na wniosek o Trybunał Stanu dla prezesa

Narodowy Bank Polski zareagował oficjalnym oświadczeniem na złożenie politycznego wniosku o Trybunał Stanu dla prof. Adama Glapińskiego, prezesa NBP.
2 MIN CZYTANIA

Politycy szkodzą? Sami ich wybraliśmy!

Politycy cały czas nas oszukują, okłamują i okradają. Układają nam świat według własnego widzimisię, na naszą szkodę. Logika podpowiada, że politykom i urzędnikom należałoby odebrać wpływ na najważniejsze dziedziny życia gospodarczego i społecznego, a tymczasem Polacy chcą państwowej służby zdrowia czy państwowej edukacji.
6 MIN CZYTANIA