fbpx
czwartek, 25 kwietnia, 2024
Strona głównaBiznesPierwsza sieć handlowa z wodą własnej marki w butelce pochodzącej w...

Pierwsza sieć handlowa z wodą własnej marki w butelce pochodzącej w 100% z recyklingu

Coraz więcej polskich firm z różnych branż koncentruje się w swojej działalności na ochronie środowiska naturalnego i poprawie komfortu życia mieszkańców. Firmy te udowadniają, że w biznesie powinien liczyć się nie tylko zysk, ale również dbałość o otoczenie, w którym się działa. I choć być może większość z nas wciąż przechodzi nad tym do porządku dziennego, traktując te proekologiczne i prospołeczne działania jako coś oczywistego, to jednak przynajmniej od czasu do czasu warto sobie to uświadomić, a niektórym z tych pomysłów głośno przyklasnąć.

Niedawno Żabka poinformowała, że jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wprowadza do swojej oferty wodę własnej marki o pojemności 0,5l, której opakowanie – butelka i etykieta – jest wykonane z materiału pochodzącego w 100% z recyklingu. Krystalicznie czysta woda mineralna OD NOWA czerpana jest z ponad 150 letniego źródła „Anna” w Muszynie. Miejsce to dało początek „perle polskich uzdrowisk”, powstałej w Żegiestowie-Zdroju w XIX wieku. Malowniczy krajobraz tego regionu i fascynująca historia dopełniają naturalnie pyszny smak wody OD NOWA.

– Nasza woda to idealna propozycja dla osób poszukujących wody bogatej w naturalne minerały, która doskonale ugasi pragnienie w drodze, w pracy czy w domu. To także doskonały wybór dla tych, którym bliska jest troska o środowisko naturalne, ponieważ butelka i etykieta pochodzą z materiałów w całości z recyklingu. Nazwa naszej wody nawiązuje do odnowy organizmu i środowiska, które chcemy zaszczepić wśród naszych klientów – podkreśla Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy w firmie Żabka Polska.

Woda OD NOWA jest produktem w pełni naturalnym, pochodzącym z głębokich warstw ziemi, bez ingerencji człowieka w jej skład. Charakteryzuje się średnią mineralizacją i małą zawartością sodu, a wyróżnia bogatą zawartością magnezu i wapnia. Ma neutralny, orzeźwiający smak, a dzięki naturalnemu nasyceniu minerały są łatwo przyswajalne przez ludzki organizm. Ogólna zawartość rozpuszczalnych w wodzie składników mineralnych wynosi 1083,49 mg/l, co sprawia, że uzupełnia niedobory minerałów oraz eliminuje uczucie zmęczenia.

Żabka informuje, że jej nowa woda dostępna jest w poręcznej butelce rPET o pojemności 0,5 l. Gwarancją tego, że opakowanie wody nie tworzy kolejnego pierwotnego plastiku i nie generuje kolejnych śmieci, jest specjalny znak i hasło na butelce. – OD NOWA to kolejny produkt w ofercie sieci Żabka, na którym umieszczone zostały proste i intuicyjne oznaczenia, wskazujące jak zagospodarować zużyte opakowanie. Dzięki zastosowaniu idei kolorowych koszy każdy klient może przeczytać na opakowaniu, że butelkę powinien wrzucić do kosza żółtego na tworzywa sztuczne, a etykietę do kosza niebieskiego na papier. Wykorzystanie do produkcji butelki materiału pochodzącego w stu procentach z recyklingu oraz specjalnego systemu oznaczeń, to wyraz troski naszej sieci o środowisko naturalne i zachęta dla klientów, by segregując odpady, wspólnie dbali o jego dobro – dodaje Dyrektor Jerzy Rogulski.

Inicjatywa ta jest niezwykle cenna, biorąc pod uwagę dane, jakie każdego roku do nas docierają. Według raportu Eurostatu, rocznie wytwarzamy w Polsce ponad 14 mln ton odpadów komunalnych. Przeciętny mieszkaniec Polski wyprodukował ich w ubiegłym roku ponad 325 kg, a w tym – według szacunków – dołoży kolejnych kilkanaście kilogramów. Trzeba zrobić wszystko, by nie dopuścić do zalewu zużytego plastiku, zjawiska szczególnie groźnego w dobie epidemii COVID-19. I to jest zadanie zarówno dla wszystkich konsumentów, jak i przedsiębiorców.

Żabka po raz kolejny wpisuje się w te odpowiedzialne, proekologiczne działania. Od początku tego roku sieć systematycznie wprowadza na opakowaniach produktów własnej marki informacje o tym, jak zagospodarować zużyte opakowania. Dba także o to, by jak najwięcej z nich powstawało z surowców wtórnych. Wszystko po to, by przypominać i edukować, jak ważne jest prawidłowe segregowanie śmieci. Działania te są szczególnie ważne, biorąc pod uwagę wyniki badań, według który tylko 41 proc. Polaków wie, jak segregować odpady zgodnie z przepisami wprowadzonymi w 2019 roku.

Sieć wprowadza także szereg innowacyjnych proekologicznych rozwiązań w obszarze logistyki, w tym optymalizację procesów poprzez automatyzację (np. automatyczne ładowanie baterii, monitorowanie chłodnictwa), zakończyła instalację oświetlenia LED w centrach logistycznych i akumulatorowni dla wózków z systemem zarządzania bateriami. Żabka stawia ponadto na oszczędność energii dzięki nowoczesnym urządzeniom chłodniczym w sklepach, opakowania marek własnych poddawane są recyklingowi, a ze składu produktów private labels wykluczany jest olej palmowy. Realizuje również program „Naturalnie Razem”, zachęcający do ekologicznych postaw oraz wspierający franczyzobiorców. Wdrożyła także System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001. W ubiegłe wakacje natomiast głośno było o testowaniu w Poznaniu przez Żabkę wspólnie z Volkswagenem elektrycznego samochodu dostawczego e-Crafter. Oczywiście po to, by zredukować poziom zanieczyszczeń i hałasu w centrum miasta.

INNE Z TEJ KATEGORII

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

Rosnące koszty działalności największym problemem mikroprzedsiębiorstw i małych firm

Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

Rosnące koszty działalności największym problemem mikroprzedsiębiorstw i małych firm

Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów
4 MIN CZYTANIA

Pierwszy polski fundusz REIT zadebiutuje na Głównym Rynku GPW

Mount Globalny Rynku Nieruchomości FIZ – to nazwa polskiego funduszu aktywnie inwestującego w nieruchomości typu REIT, który w poniedziałek 22 kwietnia stanie się 412. podmiotem notowanym na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
2 MIN CZYTANIA