fbpx
poniedziałek, 17 czerwca, 2024
Strona głównaKrajPolacy coraz rzadziej kupują w małych sklepach

Polacy coraz rzadziej kupują w małych sklepach

Przez trudną sytuację makroekonomiczną i ogólną drożyznę małe sklepy w Polsce mają coraz mniej klientów.

Gorsza sytuacja gospodarcza sprawia, że Polacy ograniczają zakupy, a jeśli już je robią to raczej korzystają z ofert dyskontów – wskazał w rozmowie z ISBnews Paweł Surówka, prezes Eurocash.

Paweł Surówka poparł swoją opinię gorszymi wynikami sklepów detalicznych, z którymi współpracuje Eurocash.

Widzimy, że ich wyniki „like for like” są poniżej inflacji. To znaczy, że konsumenci kupują mniej, oszczędzają, kupują tańsze zamienniki, często przechodzą na produkty nisko marżowe lub po prostu ograniczają swoją konsumpcję. Widać, że nawet wolumen piwa czy mocnych alkoholi jest mniejszy niż w latach poprzednich

– powiedział prezes Eurocash.

Mimo to Paweł Surówka stwierdził, że jest to raczej zjawisko przejściowe, a za przykład podaje czasy koronawirusa, kiedy sytuacja była podobna.

Przytoczone przez prezesa Eurocash dane Nielsena pokazują, że w drugim kwartale 2023 roku rynek małych sklepów niezależnych rósł tylko o 4 proc., natomiast wzrost hurtowy (8-proc.) był dwa razy szybszy niż rynek.

Spółka Eurocash jest liderem, jeśli chodzi o liczbę sklepów, z którymi współpracuje. Marka obsługuje takie sieci jak: własne Delikatesy Centrum, Arhelan i Lewiatan (1624 małych supermarketów, w tym 1472 pod marką Delikatesy Centrum) i InMedio (430 kioski), franczyzy ABC, Groszek, Eurosklep, Lewiatan i Gama (łącznie 10 152 sklepy, w tym 7425 ABC) oraz projekty ABC na kołach, Frisco i Duży Ben.

Źródło: ISBnews

 

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Demografia odporna na finansowe dopalacze. Dzieci to nie koszty, ale inwestycja kapitałowa

Centrum im. Adama Smitha szacuje, że koszt wychowania jednego dziecka w Polsce w roku 2024 (do osiągnięcia osiemnastego roku życia i według stanu na koniec poprzedniego roku) wyniósł 346 tys. zł (1602 zł miesięcznie), a dwójki dzieci wyniósł 579 tys. zł.
3 MIN CZYTANIA

Niemal połowa polskich dzieci między 15. a 18. rokiem życia pracuje [RAPORT]

Warsaw Enterprise Institute postanowił z okazji Dnia Dziecka zbadać, jak w praktyce wyglądają doświadczenia Polaków z pracą w wieku nastoletnim. Czy to powszechne zjawisko, czy może marginalne?
3 MIN CZYTANIA

Wiślana Procesja Eucharystyczna w Czerwińsku nad Wisłą

Długi weekend związany ze Świętem Bożego Ciała sprzyja poznawaniu mało znanych zakątków naszego kraju. Z pewnością warto odwiedzić Czerwińsk nad Wisłą, gdzie odbywa się jedyna w Polsce Wiślana Procesja Eucharystyczna. Przy okazji można poznać wiele tajemnic związanych z pięknym czerwińskim klasztorem położonym nad brzegiem Wisły.
5 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA