Gorsza sytuacja gospodarcza sprawia, że Polacy ograniczają zakupy, a jeśli już je robią to raczej korzystają z ofert dyskontów – wskazał w rozmowie z ISBnews Paweł Surówka, prezes Eurocash.
Paweł Surówka poparł swoją opinię gorszymi wynikami sklepów detalicznych, z którymi współpracuje Eurocash.
Widzimy, że ich wyniki „like for like” są poniżej inflacji. To znaczy, że konsumenci kupują mniej, oszczędzają, kupują tańsze zamienniki, często przechodzą na produkty nisko marżowe lub po prostu ograniczają swoją konsumpcję. Widać, że nawet wolumen piwa czy mocnych alkoholi jest mniejszy niż w latach poprzednich
– powiedział prezes Eurocash.
Mimo to Paweł Surówka stwierdził, że jest to raczej zjawisko przejściowe, a za przykład podaje czasy koronawirusa, kiedy sytuacja była podobna.
Przytoczone przez prezesa Eurocash dane Nielsena pokazują, że w drugim kwartale 2023 roku rynek małych sklepów niezależnych rósł tylko o 4 proc., natomiast wzrost hurtowy (8-proc.) był dwa razy szybszy niż rynek.
Spółka Eurocash jest liderem, jeśli chodzi o liczbę sklepów, z którymi współpracuje. Marka obsługuje takie sieci jak: własne Delikatesy Centrum, Arhelan i Lewiatan (1624 małych supermarketów, w tym 1472 pod marką Delikatesy Centrum) i InMedio (430 kioski), franczyzy ABC, Groszek, Eurosklep, Lewiatan i Gama (łącznie 10 152 sklepy, w tym 7425 ABC) oraz projekty ABC na kołach, Frisco i Duży Ben.
Źródło: ISBnews