Badanie „Znaczenie energooszczędności w wyborach konsumenckich Polaków” wykazało, że aż 97,6 proc. polskich konsumentów przy decyzjach zakupowych bierze pod uwagę kwestię energooszczędności produktów. Dlatego też 77,1 proc. ankietowanych jest gotowych jednorazowo zapłacić więcej za energooszczędny produkt tylko po to, aby później płacić mniej za prąd.
Opublikowane przez MediaMarkt badanie pokazało również, że co piąty Polak w znaczący sposób odczuł wzrost cen energii. Z tego powodu dla 44,3 proc. ankietowanych to oszczędność finansowa jest głównym motywatorem zakupu energooszczędnej elektroniki użytkowej. Z kolei dla 35,6 proc. Polaków kwestie środowiskowe i finansowe są tak samo ważne, a tylko dla 17,6 proc. respondentów najważniejsza jest troska o ekologię.
– Rośnie świadomość ekologiczna konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na etykiety energetyczne. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, rozszerzamy ofertę produktów o niższym zużyciu energii, a także wody. Wprowadziliśmy również specjalne oznaczenia „BetterWay” na urządzeniach, które zostały ocenione przez niezależne organizacje testujące jako zrównoważone. Tym samym wspieramy naszych klientów w podejmowaniu odpowiedzialnych decyzji zakupowych – powiedział Andrzej Jackiewicz, prezes MediaMarktSaturn Polska.