Aż 67 proc. Polaków szukających zatrudnienia, chcąc dowiedzieć się więcej o potencjalnym pracodawcy najchętniej zagląda na jego stronę internetową – wynika z badania firmy Wedel. Jak się jednak okazuje, młodsi ludzie sprawdzają też na media społecznościowe.
Aż co trzeci kandydat sprawdza profil interesującej go firmy na Facebooku, a 25 proc. lustruje ją na Linkedinie. W przypadku osób w wieku od 18 do 24 lat aż co dziesiąty kandydat odwiedzi w tym celu Tik Toka. Inne formy sprawdzania informacji o potencjalnych pracodawcach to artykuły w mediach branżowych i biznesowych (40 proc.), a mniej więcej co czwarty ankietowany zwróci uwagę na reklamy w przestrzeni internetowej lub miejskiej.
Benefity w pracy są bardzo ważne
Jeśli chodzi o elementy, które mogą zachęcić do zatrudnienia się w danej firmie, to dla co drugiego Polaka ważne są dodatkowe benefity, jak na przykład firmowe produkty. Takimi zachętami zainteresowani są przede wszystkim ludzie w wieku od 25 do 34 lat (56 proc.). Z kolei mniej więcej co trzeci badany uważa za istotne zaangażowanie firmy w działania społeczne i charytatywne. Jest to ważne głównie dla ankietowanych w wieku od 55 lat (39 proc.).
Co ciekawe, aż 28 proc. kandydatów mogłoby podjąć współpracę z daną firmą, jeśli otrzymuje ona nagrody branżowe lub wyróżniające ją jako dobrego pracodawcę. Poza tym co piątą osobę przekonałyby ciekawie prowadzone profile firmy w social mediach, a 18 proc. zwróciłoby uwagę na widoczność danego przedsiębiorstwa w przestrzeni medialnej.
Źródło: Wedel