fbpx
sobota, 9 grudnia, 2023
Strona głównaBiznesDobra pogoda martwi polską branżę odzieżową

Dobra pogoda martwi polską branżę odzieżową

Polska branża odzieżowa przeżywa zastój, a wielu firmom grozi utrata płynności finansowej i – ostatecznie – zamknięcie interesu.

W związku z wyjątkowo długim i ciepłym latem polska branża odzieżowa stoi na skraju bankructwa. Dla wielu firm mniejsza sprzedaż oznacza utratę płynności finansowej i stawia ich przyszłość pod znakiem zapytania.

Jak tłumaczy portalowi DlaHandlu.pl Paweł Pawlak, właściciel firmy Adika Collection, wysokie temperatury sprawiły, że firmy odzieżowe z Polski aktualnie nie prowadzą sprzedaży odzieży jesiennej, mimo że zwykle zaczynały to robić w połowie sierpnia. Jeśli sprawdzą się prognozy mówiące, że ładna pogoda potrwa nawet do końca października, to branżę czeka prawdziwa katastrofa.

Przewidywana sprzedaż jesienią, gdybyśmy przyjęli, że sprzedajemy od 15 sierpnia, powinna stanowić czterokrotność obecnych zamówień przez butiki i hurtownie towaru jesiennego i do 1 listopada jeszcze dwukrotność. Ale, jak widzimy, tak się nie dzieje. Idzie za tym brak płynności finansowej i brak pieniędzy na zakup tkanin, dodatków i płatności, jak czynsze, opłaty za energię, pensje, ZUS, podatki i wiele innych kosztów związanych z prowadzeniem firmy, uwzględniając też codzienny budżet na normalne utrzymanie siebie i swoich rodzin

– powiedział Paweł Pawlak.

W opinii biznesmena Polski nie stać na zapaść sektora odzieżowego, który jest bardzo dochodowy dla krajowego budżetu. W związku z tym Paweł Pawlak apeluje do rządu o pilne wsparcie finansowe, by polskie fabryki odzieżowe się nie zatrzymały, a firmy nie zaczęły zwalniać pracowników.

Zdaniem właściciela firmy Adika Collection wysokość takiej pomocy powinna zależeć od liczby pracowników w danej firmie, bo odzwierciedlałoby to ogólne potrzeby przedsiębiorstwa. Biznesmen ostrzega, że bez pomocy wiele firm może po prostu upaść.

Źródło: DlaHandlu.pl
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Co polski biznes myśli o jednolitym rynku UE?

Zdecydowana większość polskich przedsiębiorców ceni sobie uczestnictwo w jednolitym rynku Unii Europejskiej, który – w ich opinii – daje im przewagę nad konkurentami spoza Europy.
2 MIN CZYTANIA

W Cyber Monday sprzedaje się więcej niż w Black Friday

Amerykanie przeznaczyli na zakupy internetowe w tegorocznym gorącym okresie zakupowym 38 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 7,8 proc. wobec zeszłorocznego wyniku.
< 1 MIN CZYTANIA

Małe jest piękne! O mitach i zagrożeniach w polskim biznesie [WYWIAD]

Chciałbym, aby nasza rozmowa była potraktowana jako hołd złożony najmniejszym przedsiębiorcom, bez których już dawno polska gospodarka by się zawaliła – mówi nam Krzysztof Oppenheim, ekspert finansowy i członek Zespołu Roboczego ds. Restrukturyzacji i Upadłości w Radzie Przedsiębiorców przy Rzeczniku MŚP. Rozmawiamy o pułapkach, w jakie wpadają przedsiębiorcy, i priorytetach, które decydują o powodzeniu lub klęsce w biznesie.
11 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polski system finansowy jest stabilny

Narodowy Bank Polski przeanalizował krajowy system finansowy i ocenił, że jest on stabilny, a bilans ryzyka ulega polepszeniu.
2 MIN CZYTANIA

Ulgi w PIT cieszą się w Polsce popularnością

W ubiegłym roku z różnych ulg w PIT skorzystało w Polsce ponad półtora miliona osób. Najczęściej byli to młodzi ludzie.
2 MIN CZYTANIA

Izera w toku, czyli co z polskim autem elektrycznym

Projekt Izera – czyli budowa polskiej marki aut elektrycznych – jest już zrealizowany w niemal 40 procentach. Spółka zamierza uruchomić produkcję w 2026 roku.
2 MIN CZYTANIA