Spośród państw całego świata tylko producenci czekolady z Niemiec, Holandii i Włoch eksportują za granice swojego kraju więcej niż polskie firmy działające w tym segmencie. Obecnie udział naszych przedsiębiorstw w jej globalnym eksporcie sięga poziomu 7 proc.
Raport na temat polskiego rynku czekolady opublikowała firma Dun & Bradstreet, świadcząca usługi analityczne i dostarczająca dane pomagające w rozwoju zamawiających je firm.
Zgodnie z przedstawionymi informacjami wartość polskiego rynku czekolady na koniec 2022 roku jest szacowana na 8,5 mld złotych, co oznacza wzrost o 10 proc. względem roku wcześniejszego. Każdy Polak zjada średnio rocznie 5,5-6 kilogramów czekolady.
Producenci stoją jednak obecnie przed dużymi wyzwaniami związanymi głównie z rosnącymi cenami mleka i cukru. Największym problemem są jednak coraz większe koszty energii.
Dun & Bradstreet szacuje, że mimo powyższych okoliczności polski rynek czekolady urośnie w bieżącym roku o 5 proc., a globalny o 33 proc. do końca obecnej dekady.