Detaliczny handel spożywczy w Europie w latach 2017-2021 odnotował średni wzrost sprzedaży CAGR w wysokości 4 proc., a średnia marża EBIT wyniosła 2,6 proc.
„Sieci handlowe są w rozkwicie, dzięki bogaceniu się społeczeństwa i podnoszeniu standardów życia – w 2021 r. dochody rozporządzalne Polaków wzrosły o 6 proc. rok do roku, co jest jednym z najlepszych rezultatów w skali globalnej. Wzrost dochodów rozporządzalnych okazał się żyzną glebą dla działających w Polsce detalistów. Sieci takie jak Żabka, Dino czy Stokrotka o kilku lat notują silne wzrosty sprzedaży” – napisano w raporcie cytowanym przez wiadomoscihandlowe.pl.
W 2021 r. Dino Polska osiągnęło wzrost sprzedaży netto w wysokości 32,4 proc., podczas gdy drugie miejsce w Europie zajęło przedsiębiorstwo Jeronimo Martins – 8,3 proc. Wynik tego drugiego to również zasługa działającej w Polsce sieci Biedronka. Jeśli natomiast chodzi o wzrost sprzedaży netto w latach 2017-2021 to Dino Polska osiągnęło 21,9 proc., czyli również znacznie wyżej niż wynik europejski. Polska sieć supermarketów w 2021 r. wypracowała również najwyższą w Europie marżę EBIT na poziomie 7,3 proc., wyprzedzając sieć Colruyt z wynikiem 5,3 proc.
Świetne wyniki Dino Polska to efekt bardzo gwałtownego wzrostu liczby sklepów – z 626 w 2016 r. do 1815 pod koniec 2021 r. – a także bardzo wysokich i stabilnych marż.
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl