fbpx
niedziela, 8 grudnia, 2024
Strona głównaBiznesPolskie e-commerce sprzedaje za granicę. Gdzie najwięcej?

Polskie e-commerce sprzedaje za granicę. Gdzie najwięcej?

Prawie połowa polskich sklepów internetowych sprzedaje towary za granicę, a największym ich rynkiem zbytu są Niemcy.

Raport „Cross-border w 2022 roku. Gdzie Polacy sprzedawali najwięcej” przygotowany przez platformę sklepową IdoSell wykazał, że 45 proc. polskich sklepów internetowych sprzedaje za granicę. Najwięcej w polskich sklepach internetowych kupują Niemcy, bo w 2022 roku wartość tego rynku dla polskiego e-commerce wyniosła aż 380 mln GMV.

GMV, czyli Gross Merchandise Value, to wskaźnik pokazujący sumaryczną wartość transakcji w danym okresie zawartych we wszystkich sklepach internetowych prowadzonych w oparciu o konkretne rozwiązanie e-commerce. Jak wspomnieliśmy wyżej, dla Niemiec wyniósł on w 2022 roku 380 mln GMW, a dla drugich w zestawieniu Czech już 166 mln GMV. Trzecia była Rumunia z wynikiem 85,8 mln GMV.

W raporcie napisano, że najwięcej transakcji przeprowadzono z podmiotami z Niemiec, Czech, Wielkiej Brytanii, Ukrainy, Słowacji i Francji, ale polskie sklepy miały też klientów  na Martynice, w Makau czy nawet na Antigui i Barbudzie. Najwyższe średnie koszyków odnotowali e-sprzedawcy, którzy sprzedawali w 2022 roku do Grecji (1 791 zł) i Holandii (1 112 zł).

Jeśli chodzi o metody dostaw i płatności, to różnią się one w zależności od rynków. W Niemczech najbardziej popularne są usługi kurierów DHL, a w Czechach i we Włoszech klienci polskich e-sklepów korzystają z pick-up pointów. We Francji, na Litwie i w Holandii klienci preferują firmę kurierską DPD, a w Rumunii i na Słowacji paczki są dostarczane najczęściej przez lokalnych kurierów. Najpopularniejszą globalnie metodą płatności jest opłata za pobraniem.

Źródło: ISBnews

 

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Strefa komfortu, czyli śmiertelna pułapka dla przedsiębiorcy [WYWIAD]

„Ceną wolności jest wieczna czujność” – ten cytat pasuje idealnie do naszych czasów, które – jak dla mnie – są bardziej niż przerażające. Mimo faktu, że z pewnością nie należę do osób strachliwych – mówi nam Krzysztof Oppenheim. Z naszym ekspertem finansowym, wieloletnim przedsiębiorcą znanym Czytelnikom naszego portalu autorem cyklu „Poradnik Oppenheima” rozmawiamy o śmiertlenej pułapce, jaką nie tylko dla ludzi biznesu jest pozostawanie w „strefie komfortu”.
10 MIN CZYTANIA

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA