fbpx
poniedziałek, 4 grudnia, 2023
Strona głównaInnowacjePolskie firmy korzystają z mediów społecznościowych

Polskie firmy korzystają z mediów społecznościowych

W ostatnich latach znacząco wzrósł odsetek polskich przedsiębiorstw, które w prowadzeniu biznesu korzystały z mediów społecznościowych.

W 2023 roku prawie połowa polskich firm wykorzystywała media społecznościowe w celach biznesowych – wynika z analizy przeprowadzonej przez Polski Instytut Ekonomiczny. Kanały te służą przedsiębiorstwom na przykład do budowania własnej marki.

Media społecznościowe są wykorzystywane przez 48 proc. polskich firm, podczas gdy dziesięć lat temu odsetek ten wynosił zaledwie 19 proc. Analitycy PIE wskazują, że social media służą polskim biznesom do budowania własnej marki, komunikowania się z potencjalnymi klientami oraz w celu prowadzenia samej sprzedaży. Przeszło 80 proc. dużych przedsiębiorstw wykorzystywało media społecznościowe dla tworzenia własnego wizerunku, a 76 proc. do marketingu produktów.

Konkurencyjność cyfrowa należy do kluczowych wymiarów konkurencyjności przedsiębiorstw, ponieważ wpływa na produktywność, inwestycje oraz zrównoważony rozwój. Z badania PIE przeprowadzonego na potrzeby MIK we wrześniu 2022 r. wynikało, że aż 28 proc. firm uruchomiło nowe kanały dystrybucji (w tym sprzedaż online) w celu zminimalizowania kosztów funkcjonowania firmy w sytuacji rosnących cen

– wskazano w Tygodniku Gospodarczym PIE.

Firmy, które decydują się na e-sprzedaż w celu redukcji kosztów, działają najczęściej w branży produkcyjnej (35 proc.) oraz handlowej (33 proc.).

PIE przytoczył również dodatkowy czynnik, który przemawia za wdrażaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych przez firmy, a są nim korzyści dla środowiska naturalnego. Dane Komisji Europejskiej mówią bowiem, że ponad 70 proc. przedsiębiorstw korzystających z nowych technologii zużywa mniej materiałów i sprzętu, a także produkuje mniej odpadów i konsumuje mniejszą ilość energii.

Źródło: PIE
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Unijny wymóg dobije fabryki i warsztaty w Polsce?

Już za dekadę wszystkie nowe auta sprzedawane w Unii Europejskiej będą musiały być zeroemisyjne. To oznacza problemy dla branży motoryzacyjnej w Polsce.
2 MIN CZYTANIA

Robotyzacja szansą dla polskiego rolnictwa?

Polskie gospodarstwa rolne borykają się z brakiem rąk do pracy, a jedną z szans na rozwiązanie tego problemu mogą być większe inwestycje w robotyzację.
2 MIN CZYTANIA

Będzie można kupić samochód na Amazonie

Już w przyszłym roku amerykańscy użytkownicy zainteresowani kupnem samochodu będą mogli skonfigurować, zamówić i opłacić całą transakcję bezpośrednio na Amazonie.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unijny wymóg dobije fabryki i warsztaty w Polsce?

Już za dekadę wszystkie nowe auta sprzedawane w Unii Europejskiej będą musiały być zeroemisyjne. To oznacza problemy dla branży motoryzacyjnej w Polsce.
2 MIN CZYTANIA

Robotyzacja szansą dla polskiego rolnictwa?

Polskie gospodarstwa rolne borykają się z brakiem rąk do pracy, a jedną z szans na rozwiązanie tego problemu mogą być większe inwestycje w robotyzację.
2 MIN CZYTANIA

Opłata recyklingowa powinna być wyższa?

System kaucyjny ma ruszyć w Polsce za rok, ale już teraz pojawiają się pierwsze głosy, że proponowana stawka kaucji na poziomie 50 groszy będzie za niska.
2 MIN CZYTANIA