W 2022 r. wartość sprzedaży eksportowej małych i średnich przedsiębiorców z Polski sprzedających na platformie Amazon przekroczyła 4,4 mld złotych. Amazon poinformował, że jest to wzrost o 15 proc. w stosunku do wyniku z 2021 r.
Spośród wszystkich polskich małych i średnich przedsiębiorców sprzedających na Amazonie swoje produkty eksportowało aż 75 proc. podmiotów. Polskie firm najczęściej sprzedają towary klientom z Niemiec, Francji, Włoch, Austrii oraz Hiszpanii.
Dotychczas próg 1 mln złotych sprzedaży na Amazon przekroczyło ponad 600 polskich MŚP, z czego ponad 40 po raz pierwszy w 2022 r. Z kolei próg 100.000 zł osiągnęło już łącznie 1.700 przedsiębiorców, a wśród nich 200 pierwszy raz w ubiegłym roku. Tylko w 2022 roku polskie MŚP sprzedały na Amazon ponad 25 mln produktów
– wyliczono w komunikacie Amazona.
Produkty, które są sprzedawane przez polskich przedsiębiorców najczęściej należą do kategorii: dom, uroda, odzież, kuchnia i sprzęt AGD oraz sport.
W sumie w 2022 r. za pośrednictwem platformy Amazon swoje produkty sprzedawało ponad 275 tys. małych i średnich przedsiębiorców z Unii Europejskiej, którzy w 40 proc. eksportowali towar do krajów Wspólnoty. Wartość sprzedaży europejskich MŚP na Amazonie przekroczyła w 2022 r. aż 17 mld euro, co oznacza wzrost o ponad 20 proc. w stosunku do rezultatu z 2021 r.
Źródło: PAP