Aż 54 proc. małych i średnich przedsiębiorstw z sektorów handlu i usług określa obecny stan swoich finansów jako dobry, a 5 proc. jako bardzo dobry. Mniej optymistyczne są mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające do dziewięciu pracowników, wśród których tylko co trzecia firma określa swoje finanse jako dobre.
Polskie firmy w zdecydowanej większości martwią się o rosnące koszty prowadzenia działalności.
Polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP zajmujący się handlem i usługami uważają, że największym wyzwaniem dla ich firmy w ciągu najbliższych 12 miesięcy będą rosnące koszty prowadzenia działalności – tak odpowiedziało prawie 79 proc. respondentów
– napisano w badaniu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”.
Dużym wyzwaniem dla polskich przedsiębiorców jest też niepewność gospodarcza, na którą wskazało prawie 70 proc. ankietowanych. Z kolei dla 55 proc. respondentów problemem może być utrzymanie przychodów i rentowności, a dla prawie 52 proc. ciężkie będzie pozostawienie obecnych cen produktów i usług. 40 proc. firm z sektora MŚP za wyzwanie uznaje zatrzymanie swoich klientów.
W raporcie wskazano, że wzrost cen i brak stabilnej sytuacji ekonomicznej to największe wyzwanie dla sektora kosmetycznego, HoReCa, ale też działalności profesjonalnej, naukowej lub technicznej, firm zajmujących się naprawą maszyn i urządzeń oraz dla branży fitness.
Źródło: PAP