„Rzeczpospolita” podaje, że tylko w I kwartale 2022 r. wyniki spółek Asseco BS, Asseco SEE oraz spółki matki Asseco Poland przebiły oczekiwania rynku. Sam szacunkowy zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej przekroczył 108 mln zł i był wyższy niż rok temu. Rekordowe wyniki odnotowała również grupa AB, a dobrymi wynikami mogą pochwalić się dystrybutorzy Action, NTT System, a nawet Asbis, którego większość obrotów pochodzi z krajów byłego ZSRR. Mimo wybuchu wojny na Ukrainie przychody Asbis w I kwartale 2022 r. spadły tylko o 5 proc. (do niemal 695 mln dolarów), ale wzrosła rentowność grupy.
Dziennik pisze, że problemem dla sektora IT są rosnące koszty, szczególnie jeśli chodzi o wynagrodzenia i wkrótce będzie wiadomo, czy i w jakim stopniu firmom uda się przerzucić te koszty na klientów.
„Istnieje obawa, że inflacja przełoży się na spadek konsumpcji, a to uderzyłoby w handel zarówno tradycyjny, jak i internetowy. Na razie e-commerce radzi sobie całkiem dobrze. W czwartek szacunkowe wyniki za I kwartał opublikował Shoper. Jego przychody wzrosły o 67 proc., do 26,3 mln zł, a EBITDA o 20 proc., do 7,7 mln zł. Zarząd spodziewa się dwucyfrowego wzrostu e-commerce w Polsce w 2022 r. Shoper rok temu wszedł na warszawską giełdę. Jego notowania zdaniem analityków mają potencjał wzrostowy” – podkreślono w artykule.
Źródło: Rzeczpospolita