fbpx
poniedziałek, 4 grudnia, 2023
Strona głównaTransportPowstanie Odrzański Wodorowy Szlak Transportowy

Powstanie Odrzański Wodorowy Szlak Transportowy

Grupa KGHM wraz z Grupą Azoty chcą współpracować w dużym programie logistycznym o nazwie Odrzański Wodorowy Szlak Transportowy.

KGHM Polska Miedź, KGHM Metraco oraz Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn podpisały list intencyjny dotyczący współpracy w programie Odrzański Wodorowy Szlak Transportowy. Ma to być krok w kierunku zrównoważonej produkcji i transformacji.

W komunikacie prasowym grupy KGHM wyjaśniono, że współpraca ma obejmować między innymi wymianę informacji i doświadczeń, a także działania związane z przygotowaniem koncepcji realizacji projektów dotyczących budowy multimodalnego węzła transportowego. Poza tym, opracowywana ma być koncepcja budowy centrum logistyczno-dystrybucyjnego produktów partnerów listu intencyjnego wraz z terminalem przeładunkowym opartym o transport wodny.

Wszystkie strony porozumienia są zainteresowane, aby w przyszłości korzystać z takiego terminala i całej powstałej infrastruktury. Według Grupy KGHM i Grupy Azoty powstanie nowego terminala rozszerzy zakres towarów, których logistyka będzie oparta o ładunki intermodalne, co wpłynie na optymalizację kosztów tych operacji.

Wykorzystanie transportu intermodalnego wpisuje się w globalny trend rozwoju nowoczesnych rozwiązań logistycznych. Zwiększenie udziału przewozów transportem śródlądowym odpowiada oczekiwaniom co do stosowania ekologicznych technologii

– podkreślono w komunikacie prasowym.

Poza celami logistycznymi powstanie nowoczesnego terminala i wykorzystanie Odry do transportu ma również pomóc w redukcji zanieczyszczeń oraz poprawić jakość powietrza w regionie. Spółki będą też dążyć do uzyskania przez Odrzańską Drogę Wodną statusu międzynarodowej drogi wodnej na całym przebiegu i wpisania miasta Głogów jako węzła sieci TEN-T.

Źródło: KGHM
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Droższe paliwo do starszych aut

Unia Europejska zdecydowała, że paliwa muszą mieć więcej biokomponentów. Oznacza to, że kierowcy starszych samochodów będą musieli tankować droższą benzynę.
2 MIN CZYTANIA

PE zdecydował: Zagraniczni kierowcy już nie uciekną od mandatów

Europosłowie z Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego głosowali za ułatwieniem egzekwowania kar za wykroczenia drogowe wobec kierowców przyjeżdżających z innych krajów Unii Europejskiej.
2 MIN CZYTANIA

Czy Polska będzie blokować członkostwo Ukrainy w UE?

Poseł PSL Marek Sawicki postawił Ukrainie warunek, że jeśli nie przestanie dyskryminować polskich firm transportowych, to Polska będzie blokować członkostwo Ukrainy w Unii Europejskiej.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unijny wymóg dobije fabryki i warsztaty w Polsce?

Już za dekadę wszystkie nowe auta sprzedawane w Unii Europejskiej będą musiały być zeroemisyjne. To oznacza problemy dla branży motoryzacyjnej w Polsce.
2 MIN CZYTANIA

Robotyzacja szansą dla polskiego rolnictwa?

Polskie gospodarstwa rolne borykają się z brakiem rąk do pracy, a jedną z szans na rozwiązanie tego problemu mogą być większe inwestycje w robotyzację.
2 MIN CZYTANIA

Opłata recyklingowa powinna być wyższa?

System kaucyjny ma ruszyć w Polsce za rok, ale już teraz pojawiają się pierwsze głosy, że proponowana stawka kaucji na poziomie 50 groszy będzie za niska.
2 MIN CZYTANIA