fbpx
niedziela, 4 czerwca, 2023
Strona głównaArchiwumPoznaliśmy zwycięzców Nagród Sport Biznes Polska za rok 2022

Poznaliśmy zwycięzców Nagród Sport Biznes Polska za rok 2022

Po raz drugi Stowarzyszenie Sport Biznes Polska przyznało Statuetki za osiągnięcia w branży sportowo-biznesowej w 2022 roku. Wśród laureatów znalazły się m.in. Polski Związek Koszykówki, PGE Polska Grupa Energetyczna oraz InPost.

We wtorek, 21 marca w Hotelu Hilton w Warszawie odbyła się uroczysta Gala Sport Biznes Polska będąca zwieńczeniem całodniowej konferencji branżowej – V Kongresu SBP. Uroczystość poprowadziła dziennikarka Polsat Sport, Aleksandra Szutenberg.

Wydarzenia Stowarzyszenia Sport Biznes Polska już na stałe wpisały się w kalendarze przedstawicieli środowiska. Mimo że sama Gala odbyła się dopiero po raz drugi, to zgromadziła w jednym miejscu najważniejsze osobowości świata sportu i biznesu sportowego, a jej transmisje można było śledzić na żywo na kanale Polsat Sport News oraz na portalu polsatsport.pl.

– Cieszymy się, że nasza inicjatywa została tak dobrze przyjęta. To niezwykle ważne, aby doceniać i tym samym promować pozytywne wzorce. Zwycięzcy naszych nagród to najlepsi z najlepszych, mamy nadzieję, że ich sukces będzie inspiracją dla kolejnych organizacji i firm – mówi Łukasz Banaszak, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Sport Biznes Polska

Główny cel konkursu był jeden: wyróżnienie i uhonorowanie marek, organizacji i podmiotów, które w ubiegłym roku postawiły w swojej działalności przede wszystkim na rozwój, popularyzację, ale też wprowadzanie innowacji w świecie sportu i biznesu sportowego.

Wybór nie był łatwy. Organizatorzy otrzymali ponad 340 kandydatur. W każdej z 15 kategorii otwartych wyłoniono trzech finalistów, spośród których tylko jeden mógł zostać zwycięzcą. O przyznanych nagrodach zdecydowało ponad 70-osobowe niezależne Jury, składające się z topowych ekspertów reprezentujących wszystkie najważniejsze sektory branży.

Statuetki Sport Biznes Polska otrzymali kandydaci, których działania w ostatnich miesiącach, w sposób szczególny wyróżniły się na tle innych reprezentantów środowiska. W gronie zwycięzców znalazł się między innymi ubiegłoroczny Mistrz Polski KKS Lech Poznań (Klub Sportowy 2022 roku) czy też Polski Związek Koszykówki (Federacja Sportowa 2022). Jury doceniło również zaangażowanie w sport marki InPost (Debiut Sponoringowy 2022), która w ubiegłym roku została sponsorem strategicznym Polskiego Związku Piłki Nożnej.

Najlepszym wydarzeniem sportowym ostatnich miesięcy okazały się Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej, z kolei tytuł Sponsora Sportu zdobył jeden z liderów branży elektroenergetycznej, PGE Polska Grupa Energetyczna. Najefektywniejszym projektem sponsoringowym 2022 roku okazał się projekt „Szkoły Pełne Talentów” realizowany przez Lidla, a kampania marketingowa „Wygrywamy zaczyna się od WY” zapewniła Statuetkę Totalizatorowi Sportowemu.

Wśród sektorów kategorii Nagród SBP znalazła się również kultura fizyczna w lokalnej odsłonie.  Jury doceniło działalność Urzędu Miasta Lublina (Sportowy Samorząd 2022), czy też sukces projektu Enea Poznań Junior Triathlon (Lokalna Inicjatywa Sportowa 2022).

Kulminacyjnym momentem Gali było przyznanie wyjątkowej Nagrody Specjalnej Stowarzyszenia Sport Biznes Polska. Organizacja w tym roku postanowiła uhonorować Statuetką Pana Zygmunta Solorza – Przewodniczącego Rady Nadzorczej Telewizji Polsat.

Pełna listów finalistów dostępna jest na stronie Stowarzyszenia SBP: https://bit.ly/42xBwTa

Partnerzy II Gali Sport Biznes Polska

  • Partnerzy Strategiczni: Enea, Trefl
  • Partnerzy Główni: Blachotrapez, Grupa PGE, #PijKranówkę (MPWiK Wrocław), Totalizator Sportowy
  • Partnerzy: Ebilet, FRENZY, Meeting15, Nowy Styl, Polska Agencja Antydopingowa, Proxymedia FIlms, SPORTFIVE, Superbet Polska, STELLIS, Aktywne Miasta, Signify,
  • Partner merytoryczny: Sponsoring Insight,
  • Partnerzy medialni: Polsat Sport, Money.pl, WP SportoweFakty.

 

INNE Z TEJ KATEGORII

Grupa PGE powiększyła się o segment energetyki kolejowej

PGE Polska Grupa Energetyczna zakończyła proces zakupu 100 proc. udziałów PKP Energetyka, stając się właścicielem spółki będącej wyłącznym dostawcą energii dla krajowego sektora kolejowego oraz świadczenia usług utrzymania sieci trakcyjnej.

#TechForBetterHealth. Trzecia edycja Huawei Startup Challenge zakończona

Ekspercka kapituła złożona z reprezentantów świata nauki, profesjonalnej medycyny i biznesu wybrała zwycięzców tegorocznej edycji konkursu dla startupów Huawei Startup Challenge organizowanej pod hasłem #TechForBetterHealth.

Węglokoks – tradycja i nowoczesność

Węglokoks to marka, która od ponad 70 lat z powodzeniem funkcjonuje na rynku polskim. W tym czasie zmieniło się niemal wszystko, więc zmieniliśmy się i my.

INNE TEGO AUTORA

Technologiczne wyzwania przyszłości

Przedstawiciele Banku Pekao S.A. oraz eksperci z dziedziny cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji zastanawiali się podczas Impact’23 w Poznaniu, jak unikać zagrożeń płynących z dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii.
5 MIN CZYTANIA

Polska droga do zeroemisyjności

Kosztami transformacji energetycznej nie możemy obciążyć odbiorców, bo to doprowadziłoby do ubóstwa energetycznego Polski – mówił w Poznaniu podczas Impact’23 prezes zarządu Enea S.A. Paweł Majewski.
4 MIN CZYTANIA

Jak skutecznie wykorzystać nowoczesną technologię

W jaki sposób technologia może wspierać trzeci z filarów piątej rewolucji przemysłowej? Czy uda się przewidywać ewentualne kryzysy i zapobiegać zagrożeniom związanym z technologicznymi przemianami? A może nawet wykorzystać je w służbie rozwoju cywilizacyjnego?
4 MIN CZYTANIA