Pracodawcy wolą system pracy stacjonarnej od systemu zdalnego, natomiast pracownicy są podzieleni co do sytuacji, w których praca zdalna jest dla nich bardziej atrakcyjna – wynika z raportu przygotowanego przez Cushman & Wakefield oraz Antal.

Praca zdalna
Pexels.com

Autorzy badania „Elastyczność specjalistów i menedżerów na rynku pracy” zauważyli, że przed pandemią wielu pracowników traciło nawet dwie godziny dziennie na dojazd i powrót z pracy. Wymuszona praca zdalna pokazała natomiast pracodawcom, że ich procesy na niej nie cierpią, a pracownikom dała więcej czasu na życie prywatne, co też przełożyło się na ich lepszą efektywność w życiu zawodowym.

Jeśli chodzi o preferencje pracowników co do sytuacji, w jakich praca zdalna jest dla nich korzystniejsza, to 78 proc. menedżerów i specjalistów wskazuje, że woli pracować z domu w przypadku pracy indywidualnej, a 56 proc. woli pracę zdalną przy zadaniach kreatywnych. Pracownicy wolą natomiast biuro, jeśli mają spotykać się ze swoimi zespołami (59 proc.) lub klientami (ok. 56 proc.).

Co do przyszłości, pracodawcy będą musieli dbać o satysfakcję pracowników przez zmodyfikowanie przestrzeni biurowej, aby stała się ona bardziej elastyczna i umożliwiała pracownikom szybką zmianę miejsc w zależności od wykonywanych przez nich zadań. Takie oczekiwania od swoich firm ma aż 86 proc. pracowników.

Źródło: PAP