Aż 98 proc. ankietowanym zależy na rozwoju zawodowym, choć chęć ta jest uzależniona od płci, wieku i wykształcenia. Jak się bowiem okazuje, bardziej rozwijać chcą się panie niż panowie, a także młodsi pracownicy, którzy nie przekroczyli jeszcze 30 lat. Większa motywacja do rozwoju jest również obserwowana wśród osób z wyższym wykształceniem.
Wśród motywacji do rozwoju ankietowani wymieniają przede wszystkim osobistą satysfakcję, ale też wzrost samooceny. Niemal połowa przepytanych twierdzi, że rozwój zawodowy da im szanse na podwyżkę w przyszłości.
– Dla ponad połowy ankietowych (57 proc.) rozwój ma duże bądź bardzo duże znaczenie. Jednocześnie chęć rozwoju zawodowego to jeden z najczęściej wskazywanych czynników zmiany pracy (44 proc.).Czy zatem obie strony w podobny sposób postrzegają rozwój zawodowy? Czy oczekiwania pracowników na poszczególnych etapach kariery zawodowej wpisują się w działania pracodawców? – stwierdził Robert Lisicki, dyrektor departamentu pracy Konfederacji Lewiatan. – Z tym jak pokazuje badanie bywa różnie, a równocześnie według 60 proc. pracowników to pracodawca powinien zadbać o rozwój ich kompetencji. Spełnienie oczekiwań pracowników ma zatem znaczenie dla postrzegania atrakcyjności miejsca pracy, stabilizacji współpracy. Jednocześnie będzie stanowiło w dużej mierze o przyszłości, sukcesie danego biznesu (kwestia podnoszenia kompetencji kwalifikacji, zdolności szybkiej adaptacji do nowych wyzwań) – dodał.
Źródło: Konfederacja Lewiatan