fbpx
poniedziałek, 11 grudnia, 2023
Strona głównaKrajPracownicy z różnych pokoleń korzyścią dla firm

Pracownicy z różnych pokoleń korzyścią dla firm

Większość polskich pracowników zgadza się, że firmy, w których znajdują się przedstawiciele różnych pokoleń, mogą osiągać lepsze wyniki.

Aż 68 proc. pracowników polskich firm twierdzi, że przedsiębiorstwa zatrudniające osoby z różnych pokoleń mogą lepiej się rozwijać – wynika z badania „Nowe prawa rekrutacji” portalu Pracuj.pl. Jednocześnie zarówno młodsi, jak i starsi pracownicy, wierzą że mogą się od siebie sporo nauczyć.

Badanie Pracuj.pl wykazało, że 77 proc. wszystkich ankietowanych sądzi, że osoby wchodzące na rynek pracy mogą dużo zyskać na współpracy z najbardziej doświadczonymi pracownikami. Z takim stwierdzeniem zgadza się 74 proc. osób urodzonych w drugiej połowie lat 90. XX (pokolenie Z) oraz 83 proc. badanych w przedziale wiekowym 55-65 lat (tzw. silversi). Jednocześnie 61 proc. respondentów uważa, że osoby z najstarszego pokolenia pracowników mogą „sporo się nauczyć od osób wchodzących na rynek pracy”.

Pokolenie Z szybko się uczy

Ankietowani zapytani zostali o główne cechy osób z przeciwnych pokoleń. I tak, 61 proc. silversów postrzega pokolenie Z za osoby, które szybko się uczą, a także doceniają ich ambicję (43 proc.) oraz kreatywność (37 proc.). Z kolei 23 proc. ankietowanych uważa młodych pracowników za elastycznych, a 21 proc. podkreśla ich innowacyjność. Zaledwie 11 proc. silversów uważa młodych ludzi za pracowitych, a tylko 9 proc. sądzi, że pokolenie Z posiada odpowiednią wiedzę.

Z drugiej strony najmłodsi pracownicy u najstarszych najbardziej doceniają: doświadczenie (62 proc.), wiedzę (53 proc.), lojalność (37 proc.), opanowanie (33 proc.), empatię (20 proc.) i pracowitość (17 proc.). Pokolenie Z twierdzi, że silversi powinni popracować nad kreatywnością (8 proc.), ambicją (6 proc.) oraz elastycznością (4 proc.). Najstarszym ma też brakować innowacyjności i umiejętności szybkiej nauki (po 3 proc.).

Źródło: PAP
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Wydawcy założyli organizację lobbingową

Piętnaście polskich wydawnictw założyło Porozumienie Wydawców Książek – Związek Pracodawców. Po rejestracji w sądzie Związek będzie otwarty na przyjmowanie nowych członków.
2 MIN CZYTANIA

Izera w toku, czyli co z polskim autem elektrycznym

Projekt Izera – czyli budowa polskiej marki aut elektrycznych – jest już zrealizowany w niemal 40 procentach. Spółka zamierza uruchomić produkcję w 2026 roku.
2 MIN CZYTANIA

CBA zatrzymało byłego posła

W związku ze śledztwem dotyczącym przyjęcia korzyści majątkowej przez osobę pełniącą funkcję publiczną funkcjonariusze Delegatury CBA w Katowicach zatrzymali byłego wiceministra i posła na Sejm RP Adama G. oraz przedsiębiorcę Jarosława K.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polski system finansowy jest stabilny

Narodowy Bank Polski przeanalizował krajowy system finansowy i ocenił, że jest on stabilny, a bilans ryzyka ulega polepszeniu.
2 MIN CZYTANIA

Ulgi w PIT cieszą się w Polsce popularnością

W ubiegłym roku z różnych ulg w PIT skorzystało w Polsce ponad półtora miliona osób. Najczęściej byli to młodzi ludzie.
2 MIN CZYTANIA

Izera w toku, czyli co z polskim autem elektrycznym

Projekt Izera – czyli budowa polskiej marki aut elektrycznych – jest już zrealizowany w niemal 40 procentach. Spółka zamierza uruchomić produkcję w 2026 roku.
2 MIN CZYTANIA