Zdecydowana większość Polaków kojarzy znak „Produkt polski”.

Aż 76 proc. konsumentów w naszym kraju zetknęło się z oznaczeniem „Produkt polski”. Badanie „Polska Wieś i Rolnictwo” wykazało również, że dla większości Polaków kupowanie polskich produktów jest istotne.

– Polacy rozumieją, że świadome decyzje zakupowe są szczególnie istotne w tak trudnym czasie jak pandemia koronawirusa oraz wojna w Ukrainie. Nasze codzienne decyzje zakupowe wybory w zakresie nabywanych produktów żywnościowych mają pośrednio duży wpływ na sytuację ekonomiczno-gospodarczą naszego kraju – powiedział zastępca dyrektora generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Marcin Wroński. – Patriotyzm konsumencki, który m.in. polega na kupowaniu rodzimych towarów, buduje silną markę polskiej żywności, wspiera polskich producentów rolnych oraz przedsiębiorstwa, ma wpływ na funkcjonowanie polskiej gospodarki – dodał.

Badanie z 2022 r. wykazało, że dla prawie 61 proc. Polaków „bardzo ważne” i „raczej ważne” jest, aby kupowana przez nich żywność była produkowana w Polsce oraz z krajowych surowców. Co ciekawe takie deklaracje częściej składali rolnicy (73,4 proc.) niż osoby niezwiązane z rolnictwem (56,5 proc.).

Jeśli chodzi o sam znak „Produkt polski” to 48 proc. Polaków odbiera go pozytywnie. To nieco więcej niż rok temu (44 proc.).

– Myślę, że tak pozytywne wyniki badania w tym aspekcie mogą stanowić dodatkową zachętę dla producentów żywności do stosowania oznaczenia „Produkt Polski” na jeszcze większą skalę – zauważył Wroński.

Znak „Produkt polski” został wprowadzony nowelizacją ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2017 r.

PAP

Poprzedni artykułSLIM VAT 3 jest już w Sejmie
Następny artykułZa kilka lat będzie więcej robotów niż pracowników