fbpx
czwartek, 25 kwietnia, 2024
Strona głównaBiznesProwadzisz e-sklep? Skup się na tym!

Prowadzisz e-sklep? Skup się na tym!

Ponad połowa e-konsumentów zwraca uwagę na politykę reklamacji i zwrotów zanim dokonają zakupów w e-sklepach — wynika z badania opublikowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (e-Izba).

Raport „Odpowiedzialny e-commerce” wykazał, że 52 proc. klientów przed zakupami zwraca uwagę na politykę zwrotów e-sklepu, a 50 proc. na to, jak wygląda proces reklamacji. Z kolei 55 proc. interesuje, czy sprzedawca jest firmą odpowiedzialną, działającą zgodnie ze zrównoważonym rozwojem, a aż 75 proc. e-konsumentów postrzega aktywne działanie w zakresie odpowiedzialnego biznesu za istotny warunek e-biznesu.

Poza tym aż 71 proc. e-konsumentów zwraca uwagę na to, czy dostarczona przesyłka jest zapakowana w sposób ekologiczny, zaś 49 proc. dopłaciłoby za takie rozwiązanie. Z kolei dla 68 proc. kupujących kluczowe jest otrzymanie wszystkich zamówionych produktów w jednej dostawie i z tego powodu są oni gotowi na nią dłużej poczekać.

– Największym wyzwaniem e-commerce w ciągu najbliższych lat będzie poradzenie sobie z monopolistycznymi praktykami marketplace’ów. Właściciele platform sprzedażowych cały czas poszerzają swoją ofertę usług. Pośredniczą nie tylko w sprzedaży, ale coraz częściej oferują swoje produkty. Mają również własne systemy płatności i to, co obecnie stanowi największą przewagą konkurencyjną – własną logistykę. Dzięki temu platformy uniezależniają się od innych i kontrolują większość łańcucha wartości e-commerce. Obecnie kilka platform ma kilkudziesięcioprocentowy udział w całości e-commerce na świecie. Dalsze zwiększanie tego udziału będzie w istotny sposób osłabiało konkurencyjność mniejszych podmiotów – powiedział cytowany w raporcie e-Izby prof. Arkadiusz Kawa z Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z polskim rynkiem gospodarki elektronicznej, skupiając się na podmiotach zrzeszonych w e-Izbie.

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

Rosnące koszty działalności największym problemem mikroprzedsiębiorstw i małych firm

Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA