Nowatorski lokal McDonald’s znajduje się w teksańskiej miejscowości Fort Worth. Zajmuje powierzchnię ok. połowę mniejszą niż tradycyjne restauracje sieci. Jest przystosowany do odbioru zamówień zrealizowanych na kilka sposobów. Pierwszym jest odbiór posiłku opłaconego wcześniej przez internet. Drugą metodą jest „wyklikanie” elementów swojego dania w znanym już od dawna w tej sieci dotykowym „kiosku” na miejscu, w lokalu. Kolejną jest odbiór zamówień przez kurierów platform zajmujących się dostawą.
Wydawanie posiłków odbywa się za pomocą robota i podajnika taśmowego. Nie biorą w nim udział pracownicy. Zamówienia są wydawane jedynie „na wynos”, bez możliwości zjedzenia na miejscu.
Max Carmona, dyrektor McDonald’s ds. globalnego rozwoju podkreśla, że te rozwiązania wynikają z chęci dostosowania do nowych i zmieniających się potrzeb klientów.
Automatyzacja realizacji zamówień i zakupów jest coraz popularniejsza w gastronomii i sklepach detalicznych. Sieci handlowe radzą sobie w ten sposób z trudnym wyzwaniem, którym jest znalezienie odpowiedniej liczby pracowników do obsługi klientów.
thestreet.com