fbpx
wtorek, 19 marca, 2024
Strona głównaBiznesReklamy online mają w Polsce coraz większe znaczenie

Reklamy online mają w Polsce coraz większe znaczenie

W 2022 roku w Polsce znacznie wzrosła wartość rynku reklamy internetowej, a dynamika wzrostu wróciła do wyników sprzed pandemii.

W 2022 r. wartość rynku reklamy internetowej w Polsce osiągnęła 6,8 mld złotych – dowiadujemy się z „Tygodnika Gospodarczego” Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Ubiegłoroczny wynik oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu do 2021 r.

Na rynku online dominują reklamy graficzne

Wzrost wartości rynku reklamy internetowej o 615 mln złotych względem wyniku z 2021 r. oznacza, że dynamika wzrostu tego sektora wraca do trendów sprzed pandemii. Analitycy PIE przypominają, że w 2018 r. rynek reklamy online zanotował wzrost o 13 proc., a w 2019 r. – o 11 proc. Wzrost zanotowano we wszystkich kanałach sprzedaży reklamy online.

W 2022 r. obraz rynku reklamowego nie uległ znaczącym zmianom. Największy udział w rynku reklamy online miała reklama graficzna (display i wideo), która stanowiła 45 proc. całego rynku

– napisano w „Tygodniku Gospodarczym”.

Prawie jedna trzecia rynku reklam online w Polsce należy do SEM (swego rodzaju długoterminowa strategia, której celem jest wypromowanie danego serwisu internetowego lub stron). Trzecie miejsce na rynku z udziałem wynoszącym niemal 20 proc. zajęły ogłoszenia. Największą dynamikę wzrostu w 2022 r. odnotowały ogłoszenia (+26 proc.), a kolejne były reklamy graficzne (+7 proc.) oraz SEM (+6,8 proc.).

Jeśli chodzi o branże, to w 2022 r. najchętniej w internecie reklamował się handel (20 proc. rynku), a następnie komputery i AV (10 proc.) oraz telekomunikacja (9 proc.).

Eksperci PIE tłumaczą, że rynek reklam online rośnie ze względu na coraz większą popularność urządzeń mobilnych, aplikacji i platform, gdzie można umieszczać reklamy. Według prognoz dynamiczny wzrost reklam online w całym sektorze reklam będzie się utrzymywał.

Źródło: PIE
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Gdzie w Polsce jest najwięcej rzetelnych firm?

Najwięcej rzetelnych firm w Polsce funkcjonuje w województwach świętokrzyskim, podlaskim i lubelskim. Najmniej rzetelne są natomiast przedsiębiorstwa ze Śląska.
3 MIN CZYTANIA

Polska przyciąga firmy z Niemiec

Coraz więcej niemieckich przedsiębiorstw decyduje się na przeniesienie części swojej działalności do Polski. Co jest tego powodem?
< 1 MIN CZYTANIA

Unia Europejska jednak ustąpi rolnikom?

Już wkrótce Unia Europejska ma przedstawić pakiet rozwiązań, któe mają zmniejszyć obawy rolników związane z importem rolnym z Ukrainy oraz wymogami Zielonego Ładu.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Lekarze chcą ograniczenia dostępności nikotyny w Polsce

Polskie środowisko lekarskie zaapelowało do rządu o znaczne ograniczenie sprzedaży wyborów nikotynowych w Polsce. Celem jest ochrona zdrowia.
2 MIN CZYTANIA

Barmani w Polsce powinni zarabiać więcej?

Związkowa Alternatywa domaga się podniesienia stawek osobom zatrudnionym w gastronomii, które pracują nocami z soboty na niedzielę.
2 MIN CZYTANIA

Ukraiński miód nie wjedzie do Polski

Polska Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych podjęła decyzję o niedopuszczeniu na polski rynek dużej partii miodu gryczanego z Ukrainy.
< 1 MIN CZYTANIA