fbpx
czwartek, 25 kwietnia, 2024
Strona głównaBiznesReklamy online mają w Polsce coraz większe znaczenie

Reklamy online mają w Polsce coraz większe znaczenie

W 2022 roku w Polsce znacznie wzrosła wartość rynku reklamy internetowej, a dynamika wzrostu wróciła do wyników sprzed pandemii.

W 2022 r. wartość rynku reklamy internetowej w Polsce osiągnęła 6,8 mld złotych – dowiadujemy się z „Tygodnika Gospodarczego” Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Ubiegłoroczny wynik oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu do 2021 r.

Na rynku online dominują reklamy graficzne

Wzrost wartości rynku reklamy internetowej o 615 mln złotych względem wyniku z 2021 r. oznacza, że dynamika wzrostu tego sektora wraca do trendów sprzed pandemii. Analitycy PIE przypominają, że w 2018 r. rynek reklamy online zanotował wzrost o 13 proc., a w 2019 r. – o 11 proc. Wzrost zanotowano we wszystkich kanałach sprzedaży reklamy online.

W 2022 r. obraz rynku reklamowego nie uległ znaczącym zmianom. Największy udział w rynku reklamy online miała reklama graficzna (display i wideo), która stanowiła 45 proc. całego rynku

– napisano w „Tygodniku Gospodarczym”.

Prawie jedna trzecia rynku reklam online w Polsce należy do SEM (swego rodzaju długoterminowa strategia, której celem jest wypromowanie danego serwisu internetowego lub stron). Trzecie miejsce na rynku z udziałem wynoszącym niemal 20 proc. zajęły ogłoszenia. Największą dynamikę wzrostu w 2022 r. odnotowały ogłoszenia (+26 proc.), a kolejne były reklamy graficzne (+7 proc.) oraz SEM (+6,8 proc.).

Jeśli chodzi o branże, to w 2022 r. najchętniej w internecie reklamował się handel (20 proc. rynku), a następnie komputery i AV (10 proc.) oraz telekomunikacja (9 proc.).

Eksperci PIE tłumaczą, że rynek reklam online rośnie ze względu na coraz większą popularność urządzeń mobilnych, aplikacji i platform, gdzie można umieszczać reklamy. Według prognoz dynamiczny wzrost reklam online w całym sektorze reklam będzie się utrzymywał.

Źródło: PIE
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

Rosnące koszty działalności największym problemem mikroprzedsiębiorstw i małych firm

Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA