fbpx
niedziela, 4 czerwca, 2023
Strona głównaBiznesReklamy online mają w Polsce coraz większe znaczenie

Reklamy online mają w Polsce coraz większe znaczenie

W 2022 roku w Polsce znacznie wzrosła wartość rynku reklamy internetowej, a dynamika wzrostu wróciła do wyników sprzed pandemii.

W 2022 r. wartość rynku reklamy internetowej w Polsce osiągnęła 6,8 mld złotych – dowiadujemy się z „Tygodnika Gospodarczego” Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Ubiegłoroczny wynik oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu do 2021 r.

Na rynku online dominują reklamy graficzne

Wzrost wartości rynku reklamy internetowej o 615 mln złotych względem wyniku z 2021 r. oznacza, że dynamika wzrostu tego sektora wraca do trendów sprzed pandemii. Analitycy PIE przypominają, że w 2018 r. rynek reklamy online zanotował wzrost o 13 proc., a w 2019 r. – o 11 proc. Wzrost zanotowano we wszystkich kanałach sprzedaży reklamy online.

W 2022 r. obraz rynku reklamowego nie uległ znaczącym zmianom. Największy udział w rynku reklamy online miała reklama graficzna (display i wideo), która stanowiła 45 proc. całego rynku

– napisano w „Tygodniku Gospodarczym”.

Prawie jedna trzecia rynku reklam online w Polsce należy do SEM (swego rodzaju długoterminowa strategia, której celem jest wypromowanie danego serwisu internetowego lub stron). Trzecie miejsce na rynku z udziałem wynoszącym niemal 20 proc. zajęły ogłoszenia. Największą dynamikę wzrostu w 2022 r. odnotowały ogłoszenia (+26 proc.), a kolejne były reklamy graficzne (+7 proc.) oraz SEM (+6,8 proc.).

Jeśli chodzi o branże, to w 2022 r. najchętniej w internecie reklamował się handel (20 proc. rynku), a następnie komputery i AV (10 proc.) oraz telekomunikacja (9 proc.).

Eksperci PIE tłumaczą, że rynek reklam online rośnie ze względu na coraz większą popularność urządzeń mobilnych, aplikacji i platform, gdzie można umieszczać reklamy. Według prognoz dynamiczny wzrost reklam online w całym sektorze reklam będzie się utrzymywał.

Źródło: PIE
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Przedsiębiorcy tracą na zakazie cesji wierzytelności

Zakaz cesji wierzytelności utrudnia działalność gospodarczą oraz dostęp mniejszych firm do finansowania.
3 MIN CZYTANIA

Jak przedsiębiorcy radzą sobie z inflacją?

Zamykanie firmy czy redukcja personelu to ostateczność, przed którą wzdraga się większość przedsiębiorców, więc robią wszystko, by przetrwać na pełnym wyzwań rynku. Dokucza zwłaszcza inflacja, wobec której podejmują przeciwdziałania.
4 MIN CZYTANIA

Czy Bruksela przywróci w Polsce możliwość reklamowania aptek?

Komisja Petycji Parlamentu Europejskiego omówiła petycję Związku Pracodawców Aptecznych PharmaNET w sprawie zakazu reklamy aptek w Polsce. Zdaniem wnioskodawców zakaz nie przystaje do współczesnych realiów.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polski rynek usług pocztowych rośnie

Wartość polskiego rynku usług pocztowych rośnie już kolejny rok z rzędu. Wszystko dzięki prężnie działającemu sektorowi e-commerce.
2 MIN CZYTANIA

Producenci frytek wykorzystują rolników?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie możliwego wykorzystywania przewagi kontraktowej na rynku frytek i chipsów.
< 1 MIN CZYTANIA

Coraz więcej inwestycji greenfield w Polsce

W 2022 roku Polska znalazła się w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o liczbę projektów inwestycyjnych typu greenfield.
2 MIN CZYTANIA