Amerykańska sieć już na początku marca wstrzymała swoją działalność w Rosji, po rozpoczęciu jej inwazji na Ukrainę. Teraz McDonald’s oznajmił, że „szuka lokalnego inwestora”, który przejmie restauracje.
Sieć uzasadnia swój krok kryzysem humanitarnym na Ukrainie. Oficjalny komunikat mówi, że w tych realiach prowadzenie biznesu w Rosji jest sprzeczne z wartościami firmy.
Pierwszy McDonald’s został otwarty jeszcze w ZSRR, w 1990 roku. Przed wybuchem wojny posiadał w Rosji ok. 850 lokali zatrudniających 62 tysiące osób. 15 procent z nich jest prowadzonych przez franczyzobiorców, a reszta należy bezpośrednio do firmy.
Teraz sieć rozpocznie proces usuwania swojego loga, nazwy, menu i innych elementów identyfikacji wizualnej z obiektów w Rosji.
Nadal pozostają też zamknięte restauracje na Ukrainie.
Firma szacuje, że wycofanie się z Rosji może ją kosztować 1,2-1,4 miliarda dolarów.
CNBC