fbpx
wtorek, 19 marca, 2024
Strona głównaBiznesRuch w galeriach handlowych maleje

Ruch w galeriach handlowych maleje

Polacy coraz rzadziej odwiedzają galerie handlowe. Cieszą się one mniejszą popularnością niż w czasach pandemii.

Ruch w polskich galeriach handlowych delikatnie wzrasta, ale jest to głównie efekt napływu obywateli z Ukrainy, którzy chętniej od Polaków odwiedzają takie centra. Według Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych Ukraińcy generują aż 20 proc. ruchu w galeriach handlowych w naszym kraju. W ostatecznym rozrachunku, galerie są odwiedzane rzadziej, niż przed wybuchem pandemii.

– Zagregowane dane o odwiedzalności i obrotach w galeriach handlowych są przede wszystkim obarczone błędami metodologicznymi. Aby można je było porównywać, powinny być oczyszczone z tzw. zdarzeń nowych – jakimi są napływ obywateli Ukrainy czy inflacja. Dla najemców te uogólnione informacje nie mają żadnej wartości, ponieważ nie opisują realnych faktów. Nie pokazują trendów, nowych zjawisk, specyfiki i zmian w poszczególnych obiektach, a także nie uwzględniają różnic pomiędzy galeriami – zwłaszcza tymi blisko położonymi. Metodologia jest nietransparentna i nie wiemy, jak zagregowane dane są przygotowywane – czyli które obiekty są uwzględnione, a które nie. Z punktu widzenia przedsiębiorcy ma to kluczowe znaczenie – powiedziała cytowana przez Portal Spożywczy Katarzyna Marczuk, rzecznik Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH).

Przedstawicielka PSNPH zauważa, że zagregowane dane nie są przydatne dla przedsiębiorców, którzy nie mogą ich wykorzystywać do rzeczywistego planowania swoich biznesów. W związku z tym, w opinii Katarzyny Marczuk, centra handlowe powinny obowiązkowo i regularnie udostępniać najemcom faktyczne dane dotyczące liczby klientów odwiedzających obiekt. W obecnej sytuacji, z uwagi na fakt, że podawane są tylko zagregowane dane o ruchu w centrach handlowych dla całej Polski, nikt nie ma dokładnych informacji o liczbie klientów odwiedzających daną galerię.

W związku z powyższym PSPNH już od dłuższego czasu apeluje o opracowanie nowej metodologii obliczania danych związanych z odwiedzalnością galerii, aby działające tam sklepy mogły prawidłowo planować sprzedaż, zatrudnienie i kierunki swojego rozwoju.

Źródło: Portal Spożywczy

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Gdzie w Polsce jest najwięcej rzetelnych firm?

Najwięcej rzetelnych firm w Polsce funkcjonuje w województwach świętokrzyskim, podlaskim i lubelskim. Najmniej rzetelne są natomiast przedsiębiorstwa ze Śląska.
3 MIN CZYTANIA

Polska przyciąga firmy z Niemiec

Coraz więcej niemieckich przedsiębiorstw decyduje się na przeniesienie części swojej działalności do Polski. Co jest tego powodem?
< 1 MIN CZYTANIA

Unia Europejska jednak ustąpi rolnikom?

Już wkrótce Unia Europejska ma przedstawić pakiet rozwiązań, któe mają zmniejszyć obawy rolników związane z importem rolnym z Ukrainy oraz wymogami Zielonego Ładu.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Inflacja jest coraz mniej straszna?

Maleje odsetek Polaków, którzy obawiają się inflacji, choć niezmiennie jest to główny powód zmartwień dla ankietowanych.
2 MIN CZYTANIA

Lekarze chcą ograniczenia dostępności nikotyny w Polsce

Polskie środowisko lekarskie zaapelowało do rządu o znaczne ograniczenie sprzedaży wyborów nikotynowych w Polsce. Celem jest ochrona zdrowia.
2 MIN CZYTANIA

Barmani w Polsce powinni zarabiać więcej?

Związkowa Alternatywa domaga się podniesienia stawek osobom zatrudnionym w gastronomii, które pracują nocami z soboty na niedzielę.
2 MIN CZYTANIA